Wonders of the world!

Övrigt om Ereb Altor
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Sopodlare skrev:Å ena sidan är det kanske lite av en ripoff på verkliga världen, men absolut. Jorpagna, Yndar och alla andra högkulturer måste ha byggt saker som...ja är omöjliga i dagens läge (med alla tankar o att viss magi är olämplig osv)
Krindenland kan vara ett underverk, den skarv där gudarnas bygge av någon anledning inte riktigt håller ihop och spricker upp. Att det senare har fastslagits att Krindenland är ett riktigt ruggigt ställe gör ju inget. Eller måste det vara byggnadsverk? Jag tycker inte det, inte i en magisk värld. Vattenfallet vid Draktungan? Den där trappan vid Golwyndas hav?
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Vad är Krindenland, känns inte igen :?:
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Bôdaken i Tricilve låter officiellt meddela att man med yttersta förvåning nödgats konstatera att:

"de svinfjästa kulturkaftaner vilka irra över vissa lägre foras spyglatta kullerstenar ännu icke hava höjt sina trynen högt nog ur egen träck för att skåda gudinnan Kastykes kolossalstod i Fam kvalvi. Rådet säger sig med avsmak förstå underlåtenheten såsom att gudinnans strålande guldglans alltför plågsamt torde blända dessa vanlärdes plirande svinögon, därest de ville lyfta sina blickar, rödvariga av drucket krälande över av lumpna biblioteks slumpartat uppkastade irrläror, för att möta sanningen, ljuset och penningens kraft."

Man säger sig mot skälig ersättning för sveda å pung kunna snäppa strutzerhjälms visir över hela saken och med största svårighet förmås glömma skymfen. Detta under förutsättning att Kastykes kolossalstod omgående präntas högst på listan över Erebska underverk samt att ersättningens storlek är stor nog att täcka rådets samlade själs- och kontosår.

I annat fall kommer lämpliga advokater och benknäckare inom kort att söka upp de ansvariga.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Har lagt till Sopodlare som ansvarig för "Underverk i Altor" :)
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Rådet för upprättandet av listan över Altors Under och Fantastiska Byggnationer (AUFB) ser med förvåning på denna kombination av hot och förolämpning. Självklart var det sexbenta åbäket redan på listan, även om den nu övervägs att plockas av pga...praktiska skäl.

En ursäkt väntas omgående från de paratornska försupna ledarna.




Det är min personliga åsikt (och självklart de andra i AUFB) att vi ej tar med "naturliga" fenomen, att fokus läggs på humanoidskapade verk, men att listan kanske utvidgas till "Vad en Altorier bör se innan han blir för gammal för att tugga sin egen gröt" och där lägger in Golwyndas fall, en magistorm etc.
Senast redigerad av Sopodlare den 2007-06-29 11:26, redigerad totalt 1 gånger.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

och där lägger inte Golwyndas fall, en magistorm etc
Kanske inte fallen i sig, men är där inga stora terasstrappor eller något damm-bygge eller något?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Ja självklart bör slusystemen vara med. De ligger stabilt under människoskapade konstruktioner.

Jag drog till med något jag hört förr bara, att vattenfallen vid Golwyndas sötvattenshav skall vara vackra nog att människor faller döda ned då de känner vattnet stänka mot ansiktet.


Så, två delar av samma lista? En uthuggna/murade/byggda/kultiverade och en "gudars verk"?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Kanske... vindarnas sten i Barbia, den som Fadarims tempel är byggd runt?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Lite frågor:

Var finns slussystemen beskrivna? I EA-Spelledarboken står det att Krun tar ut tull för handel från Golwynda, i Kampanj att ingen passage är möjlig sjövägen från Golwynda till Kopparhavet, utan allting sker genom Stabul. Vad är egebntligen sagt om de magnifika (kanske förfallna) slussystem som knyter samman Golwyndas handel med Kopparhavets?
A fat man brings a cushion wherever he goes
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hadde vi inte nån diskussion någonstans om att slussystemet var återuppbyggd och eventuellt numera i feliciernas händer?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Om jag minns diskussen från Kruntråden riktigt så är slussen idag förfallen men håller på att repareras av Krun. Istället lastas varor om i Stabul för vidar transport till närmaste hamn på Golwyndasidan. Vad säger Kruns Överstepräst?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Jag skall lusläsa Krun-tråden och fråga ut herr överstepräst ingående. Mycket ingående.
A fat man brings a cushion wherever he goes
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Mikael sammanfattar rätt bra hur det ligger till med slusstrappan som det är tänkt nu. Skall försöka sammanställa det lite mer utförligt under Kruntråden för att inte sprida ut min Kruntext överallt på det här forumet. Men det får bli senare ikväll eller imorgon...
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Ingen panik. Jag börjar läsa igenom krun-tråden nu. Jag lär inte vara klar på en vecka så :)
A fat man brings a cushion wherever he goes
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Jag har nu Slusssystemen vid Golwyndahavet under kontroll, har även den myrliknande ytterst olämpliga kastykestatyn nedtecknad.

Vad finns det mer?

Nidländska muren läggs förmodligen till, trots att den representerar något mycket...tråkigt så kan nog samma sak sägas om Kastyke för Kishatet, eller Slussarna för Efariska patrioter.


Jag funderar på Ordo Magica, någon emot?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Skriv svar