Diplomatiska förbindelser i Ereb

Övrigt om Ereb Altor
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:I artikeln om Dvärgars byggnadskonst i Sinkadus finns även en dvärgisk ambassad i Berendiens huvudstad Entika. Vilket dvärgarike det rör sig om är lite oklart men jag tror det beror på att detta var innan Erebs geografi var fastställd (EA-boxen) och att det mest troliga är Nidabergens dvärgrike Kihzâr-Khôn (Kvizur Kan).
Instämmer!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Tror ni att dvärgarna i Nogelnarth som ligger i Klomellerbergen har en beskickning både i Magilres huvudstad Munzga och i klomelliska Mercana?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag tror inte de har det i Mercana i avsky för deras "samarbete" med bergens svartfolk. Jag vet inte om de har en i Munzga heller? Har det inte i Magilretråden snarare talats om minde närvaro i Moril Dilaz?
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Jag tror att dvärgarnas kontakt med de klomelliska statsstaterna snarare tas upp vid behov än vid permanenta bestickningar. Vill man skälla ut Mercana skickar man ett buttert sändebud och vill man söka förbund med Addiaska gör man samma sak. Människorna anses opålitliga och ombytliga och Klomellerna anses vara långt ifrån något undantag.

Tror jag alltså. ;)
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

Måste hålla med föregående talare, tycker i allmänhet att vi ska hålla nere antalet permanenta ambassader överlag.

Kanske hålla dessa till att Kopparhavsländerna+Trakorien+Magilre brukar ha ambassader mellan varandra, men att detta absolut inte är regel (vad ska Kardien med en ambassad i Hynsolge till som exempel).

Vad jag tycker är att om länderna har en ambassad någonstans, ge en anledning till detta och inte bara kasta ut dem för att det passar med våra 1900-tals ögon.

Vad gäller icke-mänskliga ambassader anser jag att dessa ska hållas till ett absolut minimum. Ser ingen anledning till att exempelvis Goiana har någon ambassad överhuvudtaget. Vill dessa riken något så skickar de en tillfällig ambassadör för att läxa upp människokungarna enligt mig.
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Rubicon skrev:Måste hålla med föregående talare, tycker i allmänhet att vi ska hålla nere antalet permanenta ambassader överlag.

Kanske hålla dessa till att Kopparhavsländerna+Trakorien+Magilre brukar ha ambassader mellan varandra, men att detta absolut inte är regel (vad ska Kardien med en ambassad i Hynsolge till som exempel).

Vad jag tycker är att om länderna har en ambassad någonstans, ge en anledning till detta och inte bara kasta ut dem för att det passar med våra 1900-tals ögon.

Vad gäller icke-mänskliga ambassader anser jag att dessa ska hållas till ett absolut minimum. Ser ingen anledning till att exempelvis Goiana har någon ambassad överhuvudtaget. Vill dessa riken något så skickar de en tillfällig ambassadör för att läxa upp människokungarna enligt mig.
Right on.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Instämmer också.

Helt i linje med projektets riktlinjer, bör alla "officiella" ambasader skrivas in, gärna med unika historier om anledningar etc. I övrigt mindre vanlig företeelse. Särskilt i fallen med halvfolk.

Finns det fler ickemänskliga ambasader beskrivna förutom den dvärgiska i Entika?
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Skriv svar