Drakar och Demoner Roll20/VT?

Övrigt om Ereb Altor
Tanasiss
Felicisk Råttfångare

Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Tanasiss » 2018-12-26 11:20

Jag är osäker på om det är någon aktivitet här nu för tiden.
Men jag tänkte kolla av lite ändå.
Jag ska försöka starta en online grupp för att spela i Ereb, just nu är jag osäker på om jag ska köra Pathfinder eller försöka översätta D&D till engelska för spelarna.
Efter som jag inte har en spelgrupp som vill spela fantasy tänkte jag utnyttja Roll20 att söka spelare.
För dagarna med en lokal spelgrupp är över.
Jag vill ju helst spela Drakar, men kan tänka mig Pathfinder i Ereb.
Så jag tänkte om jag styr själva karaktärs konstruktionen med spelarna och guidar de medans de säger vilken typ av karaktär de vill vara.
Även nyttja begränsningar som förbjuda Historia och Geografi som färdigheter, för att spegla de outbildade små by gossarnas syn på världen.
De känner till byarna, bergen och skogarna runt omkring, men resten av Ereb är ett mysterium.
Har ni några förslag, är det någon som använder roll20 eller virtual tabletop till Drakar?
Har någon provat Ereb i andra system eller spelat med Engelsktalande.
Eller vet någon om en svensk sida för att söka grupper online?

Jeb
Hynsolgisk Shaman

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av Jeb » 2018-12-26 20:52

Här är fortfarande aktivitet, men just nu har de flesta lite julledigt. Kul idé med onlinegrupp. Själv har jag begränsad erfarenhet av onlinerollspel, men under 90-talet hade vi PBM-spel (play-by-mail). En mycket långsammare form av spel som litade till vårt postverk. Världen Ereb-Altor, speciellt då den som tillverkas här är ganska enkel att anpassa till vilket system som helst. Behöver du hjälp eller annat finns flera på denna sida med djupa Ereb-Altoriska kunskaper. Finns säker duktiga onlinespelare med. Lycka till!

Användarvisningsbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare

Re: Drakar och Demoner Roll20/VT?

Inlägg av leinder » 2019-04-26 09:19

Jag har en grupp som kört lite MUA via discord och roll20! Fungerar bra även om inte roll20 är klippt och skuret för dod.
Fick du igång en grupp?

Skriv svar