Problem!?

Läs mig först!
peterb
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 196
Blev medlem: 2007-04-02 18:56
Ort: Lidingö
Kontakt:

Problem!?

Inlägg av peterb »

Riotminds tänker tydligen ge ut en ny version av Ereb Altor: https://www.kickstarter.com/projects/12 ... ereb-altor

Hur ska detta projekt ställa sig till det? Snor dom saker härifrån?

/Peter
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Problem!?

Inlägg av Mikael »

Det tror jag inte de är dumma nog att göra, allt här är upphovsrättsligt skyddat och all användning utgör intrång.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Problem!?

Inlägg av birkebeineren »

Hej peterb, länge sen du syntes till! :)

Sedan våra diskussioner i EA-projektets början har inte Riotminds verkat vara intresserade av oss. Åtminstone inte officiellt, de kan ju som vem som helst läsa på forumet men välja att inte skriva något.

Därför finns ju möjligheten att den eller de som skriver materialet till Riotminds nya värld har lånat idéer eller inspiration från EA-projektet men jag tror inte att material kommer kopieras rakt av, precis som Mikael skriver.

Vissa namn samt referenser till händelser och företeelser i det ursprungliga Ereb Altor använder Riotminds enligt vad som avslöjats på Kickstarter men utöver detta är det inte säkert likheten mellan gammalt och nytt blir stor. Deras Kaldorax verkar ju också bara vara en mindre del av vad som en gång var Ereb och inte hela världen Altor. Om jag förstår det rätt.

Vem som skrivit vad av Äventyrsspels gamla material är inte alltid helt tydligt och således heller inte rättigheterna. Möjligtvis är det därför Riotminds undviker att kopiera det orginala Ereb Altor. Trakorien och Erik Granströms material kan de inte använda. Länderna i väster är i deras värld sjunkna i havet.
Skriv svar