Svavelvinter

Tala, klottra, viska, konspirera...
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Svavelvinter

Inlägg av Mikael »

Nu finns Svavelvinter rollspelet att förbeställa, release planerad till mars 2012. http://www.frialigan.se/svavelvinter/.

Här finns inspiration att hämta misstänker jag starkt!
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Svavelvinter RPG

Inlägg av jadelotuz »

Detta spel verkar innehålla en jävla massa bra inspiration, dels till modernt rollspel men också till Ereb Altor. Men vad jag har förstått så utspelas inte "svavelvinter" i Ereb Altor, utan i nån slags variant av den med annat namn å stil. Verkar cirkulera runt Trakorien i övrigt.
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Nyheter om Argond - Erebs snarförlösta systervärld: http://erik-granstrom.blogspot.com/2012 ... fenix.html
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag har det nu i min hand! :D
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag är i detta nu på väg till sf-bokhandeln för att förvärva ett stycke rollspelshistoria :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Oden
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 47
Blev medlem: 2009-11-13 23:16

nu får vi se.

Inlägg av Oden »

Hämtade det för någon dag sen. Blir intressant att testa det på gruppen då hela systemet verkar byggt på ett auktionssystem, något de inte är vana vid. Skuggspelet kommer nog bli användbart via Skype de gånger vi inte kan samlas. Någon som vet något bra onlinesätt för att visa bilder/kartor som alla kan kluddra på?

Om inte annat var kapitlet om världen/trakorien i världsklass, så det blir nog en hel del äventyrande i den världsdelen ett bra tag framöver.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Hoppas att ingen har missat detta fantastiska spel. Förutom den grymma kartritartalangen (och missa inte de fina kartorna i Svavelvinter) så finns det små frön och inslag som man kan känna igen från här på forumet :)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Om jag fattat saken rätt så har det sålt slut (nästan). Någon som vet när ett nytryck är på gång?
The Artist Formerly Known as Boris
Skriv svar