Presentation av en samling nördar?

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Namn: Anders Blom
Född: 74 i Kalmar, uppvuxen på Öland
Bor: F.n. i Colorado Springs, CO - USA.
Spelat DoD: Sedan 1986
Yrke: Studerar till präst. Frilansar som illustratör och grafiknisse...
Övriga intressen: Ritning, teologi, vin & mat, familj, etc.
Favoritstat i Ereb: Trakorien, Caddo... Kanske Berendien?
Familj: Fru och två barn; Tuva och Theodor
Musik: Mysko populärkeltisk musik, klassiskt... Och Depeche.
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Godtrogna och vänliga... Tills de dör.
Kuriosa: Förlorade illustrationstävlingen på spelkonventet 1988. :D
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Tobias
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-06-14 16:33

Inlägg av Tobias »

Namn: Tobias
Född: 71 i värmland
Bor: Tillbaka i Värmland efter en sejour utsocknes
Spelat DoD: sedan mitten av 80-talet .. fan vet. 86 kanske?
Yrke: Student!
Övriga intressen: Vin, Öl, Spel, svamp, språk ... öhm, Öl?
Favoritstat i Ereb: Barbia
Familj:
Musik: Folkmusik och industri
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Arrogans :D
Kuriosa: Kan spela mungiga!
Användarens profilbild
Excellentium
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 89
Blev medlem: 2007-08-05 04:01
Ort: Åkersberga

Inlägg av Excellentium »

Namn: Rickard Carlqvist
Född: 1973
Spelat DoD: Började spelade 1985 när jag mer eller mindre helt ovetandes om vad rollspel var köpte första boxen. Fastnade direkt och spelade sedan med Expert-reglerna under en tioårsperiod. Idag spelar jag tyvärr inte mer, men lever vidare i "mitt" eget Altor i varierande texter och kartskisser...
Yrke: Personlig assistent med en strävan om att bli sagoberättare.
Övriga intressen: Film, musik, fotografering, dataspel, fotboll, matlagning, historia, internet.
Favoritstat i Ereb: Krun så som det utvecklades i "mitt" Altor.
Bor: Åkersberga, en förort till vårt rojalistiska högsäte.
Familj: Frånskild med två barn, en dotter och en son.
Musik: Rammstein, Slayer, Candlemass, Bolt Thrower, The Gathering, Type 0 Negative, The Soil Bleeds Black, m.fl.
Favoritserie: CSI, Criminal Minds, The Simpsons
Bästa rollspelscitat: Inte så mycket ett citat utan mer en dråplig situation som utspelade sig på den tiden då vi spelade med öppna tärningskast. Vi skulle spela "Marsklandet" och en av karaktärerna var en kraftfull eldmagiker som varit med under ett stort antal kampanjer. Några minuter in i spelet blir gruppen attackerade av reptilmän varav sagde magiker reser sig i båten för att kasta en avancerat eldbesvärjelse. Han fumlar på slaget, tappar balansen och faller i vattnet. Det nästa som händer är att närmsta reptilman slår ett perfekt slag och hugger huvudet av magikern. Vi började spela med dolda tärningskast därefter, åtminstone vid mindre oviktiga strider... :wink:
Hemsida: http: www.a-berga.net/c9833/ (om inte Bredbandsbolaget släckt ner sidan).
"That is not dead which can eternal lie and with strange aeons even death may die".

- Necronomicon by Abdul Alhazrad
Användarens profilbild
sapient
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2007-07-27 17:54
Ort: Täby, Stockholms län

Inlägg av sapient »

Namn: Ulf Schyldt
Född: 1970
Spelat DoD: Uhm, sen sent 1982 eller tidigt 1983.
Spelat andra rollspel med mera: Brädspelet Dungeon sen tidigt 1982. (Efter att en förälder på USA besök köpt fel spel... Dungeons & Dragons sen 1984. En räcka andra spel, Mutant i olika versioner, olika versioner av DoD, Star Frontiers, Traveller, Middle Earth, Call of Cahtulu, Chock, Kult/Chill (hade den amerikanska versionen OCH den svenska...).
Spelar numera: D&D 3.5
Övriga intressen: Filosofi, historia, språk, politik, mat, öl och vin...
Bor: Täby
Yrke: Politisk sekreterare, folkpartiets riksdagskansli
Favoritstat i Ereb: Jorduashur (för att jag skrev det...)

Oh well, jag frilansade alltså lite åt Äventyrsspel/Target Games med bl.a. Ereb Altor boxen och några versioner av Mutant. Tycker det är buskul att Ereb fortfarande lever!
Medverkade i den ursprungliga Ereb Altor-boxen
Användarens profilbild
Henrik
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 11
Blev medlem: 2007-06-17 12:18
Ort: Gävle

Inlägg av Henrik »

Namn: Henrik Nordin (oj, det fanns många "Henrik" här)
Född: 1977
Spelat DoD: 1991?
Yrke: Sfx Make-Up Artist, Dramapedagog, mm.
Övriga intressen: Lajv, Film, Dator och Spel.
Favoritstat i Ereb: Vet ej.
Familj: Bor med flickvän, hund, katt och två degusar.
Musik: Allätare.
Favoritserie: Svårt, Conan, Wolverineinslag, Punisher.
Bästa rollspelscitat: Ngt i stil med att vi spelare hittade en dam som bodde i en gruva och jag sade något om att det måste vara ensamt eller lugnt eller så. En annan spelare svarar "Ja, hon har sportlov jämt!".
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Försöker variera mig så mycket jag kan.
Mvh. Henrik Nordin
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Namn: Björn
Född: 1974
Bor: Helsingborg
Familj: Sambo
Yrke: Tog nyligen examen som designtekniker, jobbar extra som livsmedelsarbetare och söker jobb som är relaterade till min utbildning
Spelat DoD: Fick spelet i julklapp 1984 och har spelat till och från sedan dess
Övriga rollspelsmeriter: Mutant/MT2/M:UA, Chock, SRR, Warhammer FRP, SRR, med mera
Favoritplats i Ereb: Marjura (!)
Övriga intressen: Musik, böcker, matlagning, konst, film, med mera
Musik: The Cure, Opeth, Cranes, The Sisters of Mercy, Satyricon, Future Sound of London, Swans, Cradle of Filth, Skinny Puppy, Dead Can Dance, Sol Invictus, In Slaughter Natives, Tiamat, Fields of the Nephilim, Paradise Lost, Raison d'être, med flera...
TV: Seinfeld, Invasion, Prison Break, Twin Peaks, CSI, Morden i Midsommer
Favoritförfattare: H.P. Lovecraft, J.R.R. Tolkien, William Burroughs, Neil Gaiman, med flera
Favoritkonstnärer: Gustave Doré, H.R. Giger, Salvador Dalí, Frank Frazetta, Boris Vallejo, Marta Dahlig, J.P. Targette, Daniel Dociu, Travis Smith, Kristian Wåhlin, Nils Gulliksson...
Bästa rollspelscitat: (Tillfälligt hjärnstillestånd - ber att få återkomma senare...)
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Namn: Martin
Född: 76 i Nacka
Bor: Vallentuna, i nyköpt radhus (och, ja, nyrenoverat...)
Spelat DoD: Sedan jag var 12 år. Nu är det tyvärr några år sedan sist, familjeliv, flyttar, brist på spelgrupp med mera har på något vis kommit i vägen
Yrke: Doktorerar i organisk kemi. Ett drygt år kvar, börjar att kännas segt. Vill ha ett riktigt jobb.
Övriga intressen: Se familj och jobb... Sen är det inte så många minuter över om man också skall hinna med att träffa kompisar någon gång då och då
Favoritstat i Ereb: Kardien, Zorakin, Trakorien
Familj: Fru och tre döttrar på 7, 4 och 2 år
Favoritcitat (ej rollspel): "Om B-provet är negativt så har jag ju vunnit 3 guldmedaljer och det är bra. Om det är positivt så har jag ju fortfarande vunnit två guldmedaljer, och det är ju också bra!" Johan Mülegg tänker positivt i Salt Lake City.
Kuriosa: Barndomskamrat och SL till Ghazam, som jag för övrigt tog livet av på fokalerslätten...

Tycker att det här projektet är :twisted: kul. Efter att ha låtit spelhobbyn inskränka sig till Codex & Fenix under flera år tycker jag att det är väldigt roligt att ägna mig åt fria fantasier på allvar igen :P
Senast redigerad av Regil den 2007-12-26 15:14, redigerad totalt 1 gånger.
Thomás af Reeken
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-20 06:56
Ort: Umeå

Knappt torr bakom öronen på forumet

Inlägg av Thomás af Reeken »

Namn: Marcus
Född: 79 strax utanför Ume
Spelat DoD: Sedan 94
Övriga rollspel som jag spelleder: är lat!
Yrke: Vaktslusk och dörrväktare och tingsman, (kan även titulera mig som arbetslös akademiker) strävar efter att bli Judge dread :twisted:
Övriga intressen: Politik, träna, hundar, familjen,
Favoritstat i Ereb: Trakorien, framförallt det dekadenta tricilve
Familj: sambo 2 barn
Musik: Gärna inte dansband
Bästa rollspelscitat: (convent äventyr, rp jagar ett gäng odöda, varpå en utbrister)
-Jag vill ha de där levande!
-Ja, eller så levande det går :wink:
Hyltran från Veglemyren
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 32
Blev medlem: 2007-10-28 14:43

Inlägg av Hyltran från Veglemyren »

Namn Håkan Persson

Född Karlstad 1979

Spelat DoD Ja

Yrke Fritids pedagog

Övriga intressen IRL aktioner plocka svamp, mulla och fiska.

Favoritstat i Ereb Landori

Familj Två vatten sköld paddor

Älsklings musik Power Metal

Favoritserie Simpson's

Bästa rollspelscitat När jag spelade en ängel i Wöörld off Darknes och citerade IRL bibeln fel och blev rättad av några demoner och sa " Den sanna bibeln finns i mitt hjärta, jag litar bara på den och min krigar själ" som försvar.

Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Sällan människor, antingen är de super onda eller super goda.

Bostad Insatsetta i Karlstad

Favorit godis Salt lakrits

Favorit frukt Charon

Älskling rätt Ärt soppa

Favorit färg Oxblod


Så är det bara för nästa person att citera mig och klippa bort den övre delen.

Namn
Född
Spelat DoD
Yrke
Övriga intressen
Favoritstat i Ereb
Familj
Älsklings musik
Favoritserie
Bästa rollspelscitat:
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner:
Bostad
Favorit godis
Favorit frukt
Älskling rätt
Favorit färg
På Veglemyren kan bara jag höra dig skrika;)
Användarens profilbild
Ahnìon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-12-25 22:43
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ahnìon »

Jag får väl presentera mig, jag också, även om jag bara har en post än så länge. Kommer knappast kunna hålla mig från att sticka in huvudet i diskussioner även om jag inte minns tillräckligt mycket för att vara en Lärd Man inom området.

Namn: Ahnìon (formellt Johan, mina vänner kallar mig Ahni.)
Född: 1977, Norrköping. (Senare vilt runtflyttad, nu återvänden.)
Spelat DoD sedan: 1988 (tror jag, mitt minne är löjligt uselt.)
Yrke: Heltidsdåre. (Ja, faktiskt.)
Intressen: Musik, filosofi, politik, människor... och en hel massa annat.
Favoritstat i Ereb: Efter den senaste tidens scenarioplaner och tråden här på forumet, Klomellien. Sedan tidigare, Trakorien, Cereval och Jorpagna.
Favoritraser: Som SL, karkioner och vättar. Som spelare, vad som faller mig in - dock inte ankor.
Favorityrken: Tjuv, krigare (prisjägare eller vapenmästare), utbygdsjägare.
Familj: Katten Deus.
Musik: Galet mycket, från klassiskt och folkmusik, via blues, jazz, rock och metal till brutal industri.
Rollspel: DoD (vägrar Chronopia och senare, DoD är Ereb Altor), Call of Cthulhu, World of Darkness, Mutant, Stjärnornas Krig, Chock, Klutt, D&D under hot om våld. (Levelsystem äro av ondo!)
Favoritförfattare: Douglas Adams, H.P. Lovecraft, Clive Barker, Iain (M.) Banks, William Blake, Dan Simmons, Hunter S. Thompson.
Favoritserie:
- > - Serietidningar/grafiska noveller: Hellblazer, Transmetropolitan, Johnny the Homicidal Maniac...
- > - TV-serier: Cracker, Black Adder, Monty Python, Farscape, Firefly...
Bästa rollspelscitat: "Bältan kisar mot er, tuggar på sin cigarr och tänder stubinen på dynamitgubben..." (WoD)
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Udda individualister.
Valspråk om rollspel: Det finns inga ex-rollspelare. Det finns bara rollspelare som spelar och rollspelare som inte spelar. Vi är som alkisar - suget går aldrig ur.
Ingen kan förneka stridsgaffelns överlägsenhet!
Tribble
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-02-12 20:26

Inlägg av Tribble »

Tja, första posten blir en presentation. Sökte på google vad Lysande Vägens heliga bok hette. Hittade Ert forum med 750 poster om Lysande Vägen :)

Ett enastående arbete allihop!

Namn: Kenny
Född: 1968 i Lagan/Småland
Bor nu: Ystad/Skåne
Spelat DoD sedan: 1984
Yrke: Systemtekniker
Intressen: Rollspel, Karate
Rekommenderar rollspel på: http://www.rpol.net
Rekommenderar Blood Bowl på: http://fumbbl.com
Favoritstat i Ereb: Zorakin
Favoritraser: Människa eller alv.
Favorityrken: Trollkarl
Familj: Fru och 2 (snart 3) barn
Musik: Så hård industri som möjligt. Övrig programmerad musik.
Rollspel: EON, DoD, Mutant (alla versioner), Call of Cthulhu. Spelat allt möjligt.
Favoritförfattare: JRR Tolkien, Douglas Adams, H.P. Lovecraft
Favoritserie:
- > - Serietidningar/grafiska noveller: Hellblazer, Judge Dredd, Judge Anderson, Larson, Get Fuzzy mm.
- > - TV-serier: Allt med Peter Apelgren (kolla Lycka Till http://kanallokal.tv/webb-tv/lyckatill), Monty Python, Black Adder, Star Trek
Bästa rollspelscitat: En av mina spelare i Zorakin ville skapa lite droger för mörkersyn och allt möjligt. Enligt recept han fått tag i behövde han alvögon, alvhår etc. Sagt och gjort gick rollpersonerna ut i skogen för att få tag i dessa varelser som bara fanns i sagor. Han började lägga köttbitar här och var för att locka fram alverna. "Komsi-Komsi små alverna!"
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Udda, Synnerligen speciella.
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

jadeLoTuZ

Inlägg av jadelotuz »

Namn: Richard
Född: 76 Luleå
Spelat DoD: Vet faktiskt inte ... DoD v2.0 nånstans. Hoppade dock över det ett tag å spelade istället Mutant (dvs Techno 2089 versionen, Cyberpunk) väldigt mycket. Som senare ledde till ett eget Rollspel - GXY.
Rollspels karaktär: Generellt typisk SL! Annars som RP blire mest lagomt misslyckade men smidiga, trotts allt actionkunniga Ronins, enstöringar, forlorns, kriminella med hjärtat på rätt sida! Dock inga Powermongers ... :)
Favorit RP: Troligen min mest långlivade DoD person Bangiir. En hopplös Animist/Mentalist magiker. Kunde hur många besvärjelser som helst, men ingen över FV 3 :) han var störtskön att spela.
Favorit SLP: Svårt! Troligen greve Kidron ... en lagomt Mangainfluerade Halvdemonisk Vampyr! ... annars M´grinn, en otroligt Pengalojal SLP som följde med spelargänget länge för att de hade pengar. Annars är det svamprökande radarparet Lén och Råhård mycket underbara å tacksamma att spela, allt som är "pårökt" är deras grej lixom.
Övriga rollspel: Mutant 2089, Mutant Rymd, Mutant Chronicles, Mutant 1&2, Mutant UA, Kult, AD&D Forgotten Realms, Call of Cthulhu, Shock, Wasteland, Western (det svenska), Neotech, Vampire (WW), Changeling, Werewolf samt GXY (mitt egna Sci-fi space RPG).
Antal upplevda rollspel: nånstans runt ... 15? Bland annat World of Synnibarr, Aliens the RPG och HöL ... grymt mysiga saker ;)
Yrke: För tillfället Student.
Övriga intressen: Datorer, CGi, Dator o TV spel, PS2, Film, Figurspel (WH40K, Warzone, Necromunda, Doom TBG, Combat Cars osv), Teknik, Astrofysik, Bionik, Cybernetik, Fantasy, Sci-fi, Cyberpunk, Steampunk, Anime o Manga, Katana (och vapenteknik allmänt), Psykologi, Parapsykologi, Vetenskap, Elektronik, Escapism, fest och kvinnfolk, och på senare tid även lite mer Historia, Teologi (ateist i övrigt) samt Sociologi.
Favoritstat i Ereb: Tänkte säga Jih-Pun! Men det får nog luta mot Trakorien, eller Zorakin ... ?
Familj: Katten Nero.
Musik: Ambient, Bit-pop, Trip-hop, Techno och Spel/film Soundtracks. (i övrigt det mesta melodiska, inte i behov av texter!)
Favoritserier: Lost, Battlestar Galactica, Babylon 5 och Firefly.

Well det får räcka ...
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
Då dör alven...
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2008-03-23 14:12

Inlägg av Då dör alven... »

Namn: Kenneth Larsson
Född: -84 i Viksjö, Järfälla
Bor: Stockolm
Spelat DoD: Seriöst sedan 2007 men lallat lite med det sedan -99
Yrke: Studerar till sjukgymnast
Övriga intressen: TV-serier, filmer, dator spel å lite övrigt. Brädspel
Favoritstat i Ereb: Ingen fn
Familj: Ingen fn :(
Musik: Det mesta men mest Rock.
Typiskt karaktärsdrag bland rollpersoner: Smidiga, flörtiga
Kuriosa: Spelar fn med Otvin Käkslite, Sopodlare å Lady Tiera
Användarens profilbild
mikulur
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 64
Blev medlem: 2007-11-27 19:25
Ort: Degerfors

Inlägg av mikulur »

Japp, nu är det min tur...

Namn: Micke
Född: 74
Bor: I hus, eller tja, ska väl likna ett, sambon är ju inte för glad åt min nya hobby här, finns en hel del att göra på kåken...
Spelat DoD: Som grön fjärdeklassare var man ju lite nördig när man plockade upp de där rollspelsböckerna och försökte värva spelare i plugget, var det 84-85 sådär? Guldåldern kom väl runt 90-97 när vi spelade väldigt mycket sedan sporadiskt från och till men inget de senaste fem åren kanske.
Yrke: Är Fritidspedagog och har hand om ungar i åldern 6-9 år. Kan dock känna att energin börjar tryta då och då, när man hållt på med detta i snart 14 år...
Övriga intressen: TV-Film, Musik, Fantasyböcker, Fotboll m m. Stor del av intresset är mer i teorien då jag sällan hinner med att förlusta mig i dessa nöjen efter jobb ,ungar, kvalitetstid med sambon etc. Dygnet skulle ha fler timmar, suck!
Favoritstat i Ereb: Zorakin, Erebos och numera Hynsolge :D
Familj: Två katter och öh just ja, sambo och två barn, en tjej och en kille. De heter Melealina och Nastigast...nä då bara skämtar...
Rollspel: Har mest handlat om DoD faktiskt, prövade andra men har alltid återvänt till min första rollspelsupplevelse. Är stolt ägare till det mesta som Äventyrsspel släppte till Drakar men det gäller för flertalet här tänker jag.
Kuriosa: Barndomskamrat och SL till Piraten som ni ännu inte lärt känna då han inte postat här än men vars illustrationer jag hoppas få använda i mina alster senare. Vänta bara...

Övrigt: Det här projektet har gått och tagit över lite av mitt liv för tillfället faktiskt. Går inte många stunder utan att man går och påtar lite i den Hynsolgiska myllan. Jag blev oerhört glad och överraskad när jag hittade till forumet och trots att jag, timid som jag är, var lite försiktig i början och tittade runt mest så känner jag mig nu väldigt hemma och är nu här för att stanna!
"no challenge should be faced without a little charm and a lot of style"
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Namn: Stefan Wallin
Född: 1972, Västerås. Har dock bott på en rad andra ställen under tidiga år, men kom tillbaka när jag var runt 9-10 år.
Spelat DoD sedan: 1984. Min RP dog av svält nere i rondellbrunnen på Dimön.
Yrke: Nej, tack.
Intressen: Musik, NHL-hockey (Detroit red wings), film, historia, Photoshop, manusförfattande
Favoritstat i Ereb: Berendien - Minns fortfarande hur det var att läsa Kandra för första gången.
Favoritraser: Brukar inte få spela.
Favorityrken: Se ovan.
Familj: Diverse kvalster.
Musik: Iron Maiden, klassisk musik, filmmusik, death metal, black metal.
Rollspel: DoD, Mutant Chronicles, Kult, Chock, Western.
Favoritförfattare: Tolkien, Robert E. Howard, H.P. Lovecraft, Clive Barker, Stephen King, Dean R. Koontz. Läser dock mest historisk facklitteratur numera.
Favoritserie:
Favoritserie Allt som väcker nostalgikänslor, dvs allt jag läste när jag var yngre (mest Marvel, Conan, Judge Dredd, Tarzan, Fantomen)
TV-serier: Fawlty towers, Monty Pythons flying circus, Black Adder, Benny Hill, Macahan, Kampen om Colorado
Typiskt karaktärsdrag bland spelarna: vapenfetischism
Kuriosa: Jag gör egen musik (metal) och har ca 1500 filmer
Skriv svar