Svavelvinterfrågor

Tala, klottra, viska, konspirera...
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Svavelvinterfrågor

Inlägg av Gunther »

Hej allihopa! Länge sedan sist, men jag tänkte att det finns ju inget bättre ställe att ställa frågor på. Kvicksilvergruvan ligger ju sydost om Arhem (alltså ganska nära Bethra Zur om man tittar på Marjurakartan), men om man tittar på gruvans översiktskarta på sidan 11 i karthäftet så ser det ju nästan ut som att gruvan ligger vid kusten. Hur går det ihop? Det finns ju en flod mitt mellan Arhem och Khazad Kvur, men den går ju inte i närheten.

Är det för övrigt någon som har några idéer runt Grubertin Gråhuds affärer med Shaguliterna respektive Svartskäkta? Jag tänkte använda honom som tolkare av protokollen från gruvan åt RP (vilket kanske leder till att Shaguliterna får reda på att RP varit i gruvan). Men det vore ju kul om man kunde utveckla honom ännu mer. Teorier?

Edit: Kul att jag hittade tillbaka hit på just 2-årsdagen. :)
Senast redigerad av Gunther den 2009-01-26 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Manzonla
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 7
Blev medlem: 2008-12-31 07:59
Ort: Arboga

Inlägg av Manzonla »

Angående Kvicksilvergruvans läge så upptäckte jag samma sak som du, men jag tyckte jag kunde vara flexibel med det exakta läget, som ju inte är alltför viktigt för intrigen. Jag bytte ut kusten mot en flod helt enkelt och lät gruvan ligga betydligt mer åt söder snarare än sydost.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9041
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Jag har till min sorg aldrig skådat Svavelvinterkartan i sin fulla prakt (den saknades när jag köpte boxen) men att lägga den vid en flod låter ju som en lösning. Tror en tidig SL jag haft lät Betra Zur vara namnet på Kvicksilvergruvan.

Grubertin Gråhud kanske vill gå med i shagulitersekten för att få lite färg på tillvaron? :shock: Annars kanske han vet något kompromiterande om någon shagulit, exempelvis Malek Magus eller Gobruda, och har tänkt prässa denna till att ordna med säker återvändo till Trakorien åt honnom?

Tillagg:

Efter att ha tittat i Svavelvinter-boxen inser jag två missar. Jag tankte Kvicksilvergruvan som synonym med Khazad Kvur. Sen blandat Gråhud med Sulidon Rumperlak. Advokaten kanske istallet for att vilja återvanda till Trakorien (som alltså ar drogblandarens onske) har planer om att pressa shaguliterna på pengar?
Senast redigerad av birkebeineren den 2009-02-06 09:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Svavelvinter Internationellt

Inlägg av Brior »

Ganska ovidkommande men ändå med en del uppslag i frågan: Det spelas just nu en internationell PBM kampanj med Svavelvinter för GURPs-regler där man som bäst härjar i Arhem och Kvicksilvergruvan. Jag kan rekommendera alla intresserade att anmäla sig som "readers".

Se: http://www.myth-weavers.com/forumdisplay.php?f=12627
Skriv svar