Soundtrack of our world!

Tala, klottra, viska, konspirera...
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Soundtrack of our world!

Inlägg av Sopodlare »

Vi har inget officiellt soundtrack! Vilken låt tycker ni passar till respektive land/region/person/sjö osv? Finns det någon låt eller något stycke som får er att tänka på frostalver, skidandes nedför berget? Någon fräck visa som påminner er om hur halvalver tillkommer...eh...stryk den sista, men iallafall här kommer ett par förslag från nordvästra Ereb för inspiration!

Trakorien: Staten och Kapitalet. På grundval av den mycket slagkraftiga texten. En trakorisk version skulle självklart behöva utökas med kyrkan, vilket såklart är möjligt bara man rappar refrängen :)

"Staten, kapitalet och KYRKAN, de sitter i samma galär, men det är inte de som ror, ror så att svetten LACKAR, och piskan den kittlar inte heller, DERAS FETA NACKAR!"

Ransard Valkyriernas ritt!

Det här är allvarligt alat så jag ser dem, nedsvepandes på gripryggar, och med ett hugg av stridsyxan skiljer de den trakoriske officerns huvud från hans axlar.

Jag ser dem självklart som kvinnor i mycket avslöjande rustningar också...

Dvärgar Beer, beer beer med Dropkick Murphys, alternativt the Dubliners, seven drunken nights!


Så vad har ni för förslag?
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hmm.... svartfolk helt klart Summoning - A dark power is rising. :)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Palinor: Elton John - The Circle of Life (Deras version: The Circle of Death)

Nidland: Mozarts Requiem - Rex Tremendae

Jorpagna: Tchaikovsky 1812
Delanoir
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 129
Blev medlem: 2007-08-26 17:27
Ort: Helsingborg

Inlägg av Delanoir »

Dead Can Dance och soundtracket till Conan brukar funka bra när man rollspelar i fantasy-världar...
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Alternativ Jorpagna: Orffs Carmina Burana
Paladin85
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 3
Blev medlem: 2007-08-06 18:05

Inlägg av Paladin85 »

Magilre - Vivis theme / Lindblum från Final Fantasy IX :D
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

Trakorien - jag begär inte att någon annan ska förstå mig men av någon anledning så har ett specifikt, lite udda klassiskt stycke alltid varit min overtyr till Trakorien: Shostakovich Cellokonsert, sats I-II. Cellostämman ska spelas av Rostropovich (den skrevs för honom).

Det som gör Trakorien i stycket är den förvridna blandningen av munterhet och lidande tillsammans med en skoningslös rytm som motsvarar Kronolabens tickande. Jag spelar ofta detta stycke som stämningsbakgrund när jag skriver om Tricilve.

Överhuvud taget spelar jag gärna utvald musik till vissa personer, platser eller situationer. Jag gillar lika mycket modern musik som klassiskt men den senare har fördelen att sakna sång så att den inte stör textpillandet lika mycket.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Brior skrev:Trakorien - jag begär inte att någon annan ska förstå mig men av någon anledning så har ett specifikt, lite udda klassiskt stycke alltid varit min overtyr till Trakorien: Shostakovich Cellokonsert, sats I-II. Cellostämman ska spelas av Rostropovich (den skrevs för honom).

Det som gör Trakorien i stycket är den förvridna blandningen av munterhet och lidande tillsammans med en skoningslös rytm som motsvarar Kronolabens tickande. Jag spelar ofta detta stycke som stämningsbakgrund när jag skriver om Tricilve.

Överhuvud taget spelar jag gärna utvald musik till vissa personer, platser eller situationer. Jag gillar lika mycket modern musik som klassiskt men den senare har fördelen att sakna sång så att den inte stör textpillandet lika mycket.
Den tjusiga musiken som fanns att lyssna till när man klickade in Trakorienkartan på svavelvinter.nu (som har gått vilket öde till mötes?), vad hade den för härstamning?
Användarens profilbild
Brior
Fårodlare
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-01-27 15:34
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Brior »

birkebeineren skrev: Den tjusiga musiken som fanns att lyssna till när man klickade in Trakorienkartan på svavelvinter.nu (som har gått vilket öde till mötes?), vad hade den för härstamning?
Den var specialskriven för kartan men just nu minns jag inte av vem. Järnringen säger att sidan ska komma upp igen men vi är överens om att det inte är någon brådska förrän det finns något nytt att komma med.
Användarens profilbild
Ahnìon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 121
Blev medlem: 2007-12-25 22:43
Ort: Norrköping
Kontakt:

Inlägg av Ahnìon »

Jag lyssnar mycket på musik som Estampie (folk), Ensemble Galilei (keltisk folk), Toorama (sträv, vokal folk), Hedningarna (folk/rock), Garmarna (folk/rock/electronica) och annat mysigt. Det är trevlig med musik som ger mer jordnära känsla för att kontra alla högflygande fantasykoncept.

För er som skriver om Lysande Vägen och de inblandade länderna rekommenderas speciellt Estampie varmt, då de bland annat gjort en skiva ("Crusaders (In Nomine Domini)") baserad på korstågen.
Ingen kan förneka stridsgaffelns överlägsenhet!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Skriv svar