Nu är jag äntligen här!

Tala, klottra, viska, konspirera...
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Nu är jag äntligen här!

Inlägg av pogostick »

Inte för att ni någonsin har reflekterat över att jag INTE varit det innan, men för att det tog evigheter för aktiveringsmejlet att ta sig igenom mitt spamfilter :)

Hur aktivt är det här omkring nu? Vilka områden är hetast? Hur ofta återkommer upphovsrättsdiskussionerna?

Jag vet inte hur mycket jag kommer att bidra med, men jag tycker iaf att hela det här projektet är supercoolt. Förhoppningsvis har jag något att komma med längre fram, när jag hunnit läsa in mig på saker och ting.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hej Pogostick och välkommen till forumet! :)

Aktiviteten går alltid i vågor - där vi har en topp just nu kring Palinor. Det är en PDF som håller på att färdigställas och vi är flera inblandade som bidrar.

Enligt statistiken har aktiviteten hela tiden ökat sen starten 2007!

Det hetaste området torde vara Palinor, Felicien och Zorakin, även om Zorakin ligger och jäser lite.

Upphovsrättsdiskussionerna är vi nog på det klara med, så det är inget som brukar återkomma. Vi publicerar inte befintligt material, utan skriver hellre om!

Du är välkommen att bidra, ge åsikter eller bara ta del av forumet hur du vill. Oavsett så är du varmt välkommen :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Välkommen pogostick.

Palinor är precis i slutskedet. Därefter är Felicien, Kardien och Zorakin närmast att nå pdf:form.

Upphovsrättsfrågorna dryftas inte särskilt ofta längre om ingen snubblar över ngt som plötsligt aktualiserar dem.

Tips, beroende på hur länge du följt forumet innan du registrerade dig kan vara att läsa igenom"ny på forumet" och, om du vill, posta i "presentation av en samling nördar" :)

Återigen, varmt välkommen :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

@ Spelknepe: FILIPIN!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Välkommen hit!

De hetaste områdena nu är Felicien och Palinor som närmar sig pdf tillstånd. Andra heta potatisar är Berendien, Zorakien, Klomellien och Furgia.

Skall tilläggas att Kardien är nära en PDf även om aktiviteten där varit lägre senare tid.

Annars kan man tänka sig att en Ank-pdf eller dylikt ligger i skytteln på väg ut i cyberrymden?
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Det var mycket givande och roligt att korrläsa Palinor, och nu har jag sug efter att bidra mer :)

Jag tänkte försöka haka på att korra Felicien när den kommer upp också, men jag är sugen på att skriva något så småningom. Just nu har jag en flytt framför mig, så närmsta månaden ska jag nog inte vara alltför tidsoptimistisk dock.

Som det fallit sig hittills har jag knappt haft en stund över att kolla igenom gammalt material från Äventyrsspel. I vilken utsträckning tror ni det är nödvändigt för att hänga med i svängarna häromkring?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Roligt att höra att du är sugen! Ska snart lägga upp Felicien som ett google drive/docs.

Beträffande äldre material... vet ej. Kanske endast kolla på det du själv vill ta tag i?
pogostick
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 36
Blev medlem: 2013-01-10 20:18

Inlägg av pogostick »

Hej igen allihop :)

Jag har varit inaktiv ett bra tag nu, men jag tänkte bara säga att jag inte försvunnit helt. För ett par veckor sedan flyttade vi hela bohaget till en större lägenhet och sen har det varit lite mycket med barnen.

Det kommer nog dröja några veckor innan jag dyker tillbaka in i aktiviteten här, när allt fallit på plats igen.

Spelknepe: jag såg din karta på cartographersguild :) Visst var det Klomellien?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

pogostick skrev:
Spelknepe: jag såg din karta på cartographersguild :) Visst var det Klomellien?
Välkommen tillbaka, javisst var det klomellien! :)
Skriv svar