Folkslag geografiskt

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Landori

Inlägg av Mikael »

Landoris gränser på kartan passar bra tycker jag. De känner förmodligen ansvar för hela skogen och patrullerar den sporadiskt för att hålla bort skövling och svartfolk m.m. Riket i sig med hemliga osynliga barriärer och allt sådant är naturligtvis mindre och mer koncentrerat till skogens centrum.

Återigen Tang och Aidne. Vilka källor finns? Mina är längst bak i minnet och djupt i källaren.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Spelknepe skrev: Är lite halvt osäker angående Landori, Goiana och Ljusna. Det känns och låter som namn givna av människor. De bör heta Landori, Goiana och Ljusna på kartan, men alverna kanske har ett eget namn, kanske i likhet med det som människorna har givit skogarna.
Ja, det ska komma nya namn på skogarna, men det är en bit in i framtiden. Jag har inte gett mig på satenu än, men det kommer.
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Folkslag geografiskt

Inlägg av leinder »

Blåser liv i denna tråd i stället för att starta en ny.
Sitter och lägger upp samtliga länder, regioner etc i Ereb Altor inför mastodont kampanj och började fundera varför man räknar in alver, dvärgar och svartfolk sist men inte minst, I befolkningsmängd?

Tex ankor lever i samhället tillsammans med människor/styrelsemakten medan svartfolk lever i separata samhällen och oftast som nomader när populationen befinner sig inom ett lands gränser(eller?)

Personligen kommer jag räkna bort dessa folkslag från befolkningen för min kampanj och göra separata beräkningar för alver-svartfolk-dvärgar-halvlängdsmän för deras samhällen/stammar.

Hur tänker ni?
Är det en ickefråga?
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Folkslag geografiskt

Inlägg av leinder »

Sätter tillbaka halvlängdsmän i follan. Finns ju trots allt stora populationer i och runt människornas samhällen.
Tänkte inte hela vägen med dem.
:lol:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Folkslag geografiskt

Inlägg av birkebeineren »

Både källorna och vi är lite inkonsekventa här. De icke-mänskliga folkslagen, med undantag av ankor och halvlingar, står som oftast utanför ett lands dominerande samhälle. Samtidigt är det praktiskt att under befolkningsöversikten visa vilka folkslag som befinner sig innanför landets gränser.

Vi borde kanske städa i våra Landsöversikter...
Användarens profilbild
leinder
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 799
Blev medlem: 2008-03-12 19:39
Ort: Stockholm

Re: Folkslag geografiskt

Inlägg av leinder »

Jag förstår. Så mest av praktiska skäl?
Skulle gärna villa sätta lite färg på de andra folkslagen i kampanjen. Vart finns populationerna och hur stora är de!
Finns många bra poster här på forumet som jag kikar på.

Grovskissar på en Ereb Altor karta nu med svartfolk, alver och dvärgar utsatta på.
Nästa steg blir att sätta namn på stammar/samhällen och en och en annan siffra.
Skriv svar