Felicien

Samlingsplats för alla länder och platser
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tyros få brunnar kan omöjligen räcka till en så stor stad. Här behövs en akvedukt som leder vatten från Arantesfloden.

Spelis, kan du dra in en akvedukt? Den får gärna gå sista biten genom berget och mynna i en liten reservoar ovanför palatset. På det viset får kungafamiljen dt renaste vattnet innan det rinner vidare ner i staden.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Tycker namnen låter väldigt bra Birke. Har alltid föreställt mig en light variant på grekiska.

Birke: Fixa en skiss på Elikon, så fixar jag en karta.
Mikael: Ska fixa
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Birke: Ser bra ut :)
Rickard: Nej, det var det som var mitt problem. Det finns beskrivningar i wikin med antal årpar, men det säger mig föga. Möjligen går det att följa hans länkar och utröna storlekar vi de riktiga namnen, men det detektivarbetet är lite för mycket för mig. Det var tillräckligt tufft att leta upp alternativa referensbilder :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Fafnir skrev:Birke: Ser bra ut :)
Rickard: Nej, det var det som var mitt problem. Det finns beskrivningar i wikin med antal årpar, men det säger mig föga. Möjligen går det att följa hans länkar och utröna storlekar vi de riktiga namnen, men det detektivarbetet är lite för mycket för mig. Det var tillräckligt tufft att leta upp alternativa referensbilder :)
Ok, antar att jag får öva upp mina google-kunskaper. :)

För övrigt så pillade jag lite till på dokumentet eftersom jag inte var helt nöjd och fick fram något som jag kan vara mer nöjd över. :P

http://www.erebaltor.se/rickard/felicien_utkast.pdf
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdaterad karta: Bild

Richard: Gillar det mesta, font, osv. Men jag gillar inte bården. Har laddat upp en som heter Greekkey2.png, vad gillar du den?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tack Spelis! Bara en detalj till. Kan du ta bort den del av akvedukten som går över bergets högsta del. Låt den gå in i berget innan dess, försvinna in i berget och sedan dyka upp på andra sidan toppen. Annars mycket bra! :D
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tyros har få grundvattenbrunnar, men kimzonerna löste tidigt problemet med vattentillförseln genom en akvedukt som för vatten från Arantesfloden. Man har grävt ut en djup reservoar inne i berget från vilken leds vatten ut ur klippan och i ett vackert fall ner i Palatsets stora brunn. Därifrån leds sedan vattnet till palatsets olika brunnar och fontäner innan det rinner ner genom staden till olika springbrunnar, vattenkonst, små dammar och mindre kar. Från dessa kan sedan stadens befolkning hämta sitt vatten. Ett parallellt system av avfallsvatten leds ner i ett kloaksystem. Kloakerna är mycket gamla och knappt kryphöjd. De efterhålls med barnslavars hjälp, en mycket farlig uppgift.

TYROS i dagsläget viewtopic.php?p=32453#32453
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Jag uppmärksammade just att det var en engelsk kompassros. Medvetet eller misstag. Kartan är superfin och texten kanon!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Fafnir skrev:Jag uppmärksammade just att det var en engelsk kompassros. Medvetet eller misstag. Kartan är superfin och texten kanon!
Observant. Kanske kan bytas mot felciska/kimzonska väderstreck? :lol:

Vesalion = Väster
Esalion = Öster
? = Norr
? = Syd

Har inte Krilloan här, kanske finns något tips där?
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Nya illustrationer skickade till Spelknepe...
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Spelknepe skrev:Richard: Gillar det mesta, font, osv. Men jag gillar inte bården. Har laddat upp en som heter Greekkey2.png, vad gillar du den?
Vad är det du inte gillar med den? Jag gillar att den har talet tre återkommande i sig, vilket är felicisk kultur.

Jag har svårt för den grekiska mönstret som du föreslår då jag inte riktigt vet vad jag vill göra med den. Kunde inte öppna din indesignfil då min indesign är så gammal. Din bårder känns väldigt stel i sin utformning, vilket förvisso mitt förslag också är. Tänkte rough it up a bit för att mjuka upp den.

Jag kollade upp lite grekisk arkitektur och fann följande, vilket är ett mönster jag känner igen som vågor. Det är ett bättre flöde i det mönstret.

http://erebaltor.se/rickard/greekPattern.gif
Senast redigerad av Rickard den 2012-07-01 14:38, redigerad totalt 1 gånger.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Lyckades med konststycket att ladda upp bild, trots dator daterad andra konfluxen, handvevat internet etc, så förhoppningsvis slipper Spelknepe göra jobbet åt mig framöver :)

Tolanska tatueringar finns nu i bildbanken
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdaterad karta
Bild


Arbetet fortskrider med Sidon
Bild
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Yay!!!

Spelknepe är kung!
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Skriv svar