Felicien

Samlingsplats för alla länder och platser
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Numner 4, tyrisk purpur, blir bra. Av de tre pergamentbakgrunderna gillar jag nummer 3 men lite svårt att bedömma i mobilen. Kollar på datorn i kväll.

Jättebra att du visar upp olika förslag! :)
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Här är en till baserad på samma grund, för tillfället min favorit:

https://www.dropbox.com/s/y9qxikzb8zwhr ... d.pdf?dl=0
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Här är samma som ovan men nu med en testtabell (med olika typsnitt) samt en av Fafnirs illustrationer (transparent bakgrund/ingen ram):

https://www.dropbox.com/s/4byc6apbrm0r9 ... l.pdf?dl=0
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Gillar också den bakgrunden. Det syns att det skall föreställa pergament eller gammalt papper samtidigt som det är rent och inte har fläcker och skador.

Av typsnitten i testtabellen är trean min favorit. Fyrans handskriftstil ser lite för ostädat ut i en tabell tycker jag.

Illustration utan ram ser bra ut. Har du någon med det kan jämföras med?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir: Kan du samla bilderna på trupptyper som är färdiga?

Av hillebardvarianterna så röstar jag på den senaste du la upp.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

birkebeineren skrev:Gillar också den bakgrunden. Det syns att det skall föreställa pergament eller gammalt papper samtidigt som det är rent och inte har fläcker och skador.

Av typsnitten i testtabellen är trean min favorit. Fyrans handskriftstil ser lite för ostädat ut i en tabell tycker jag.

Illustration utan ram ser bra ut. Har du någon med det kan jämföras med?
Alright, då vet jag. Jag har en hel del ramar från Perfect Effects, men det mesta är i ganska modern grunge-stil. Jag tycker att illustrationerna gör sig bäst utan ram.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Angående framsidan så kom vi vid förra pdf-försök fram till denna:
Bild

Kan du göra en likadan eller liknande? Om inte, hur skulle du vilja göra?

Mitt alternativa förslag är att använda landskartan som framsidebild:

Bild

Det finns en landskarta för alla länder i Ereb och använder vi dessa har vi automatisk en enhetlig stil på alla pdf-er. Ovanstående karta är från den andra utgåvan Spelknepe gjort och det är den (tillsammans med den första utgåvan, den med vapensköld) som finns för alla länder. Det finns även en tredje utgåva men den finns inte för alla. Där den tredje utgåvan finns kan den bifogas inne i pdf-en. Felicien har en sådan här:

Bild
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Mikael har inte hörts till så därför har jag börjat uppdatera wikin med alla ändringar och nytillkomna detaljer så att den kan utgöra grund för text till pdf-en. Det mesta är okej men militären och administrationen är det flera versioner av som behöver redas ut.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

birkebeineren skrev:Angående framsidan så kom vi vid förra pdf-försök fram till denna:

Kan du göra en likadan eller liknande? Om inte, hur skulle du vilja göra?
Ja, en liknande kan jag slänga ihop. Den där Ereb Altor-loggan kan ju bli lite knivig att återskapa. Det är väl Spelknepe som har skapat den? Är det den ni ska ha på alla framtida pdf:er?


När du pratar om en alternativ framsida med karta, är det då kartan rakt av som den är du har tänkt dig?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Grisodlar'n skrev:Ja, en liknande kan jag slänga ihop. Den där Ereb Altor-loggan kan ju bli lite knivig att återskapa. Det är väl Spelknepe som har skapat den? Är det den ni ska ha på alla framtida pdf:er?
Jag tycker det lika mycket är ett vi som ett ni nu. :wink: Spelknepe som gjort framsidan. Och det var den som gillades av flera av oss när vi diskuterade framsidor. Men det var för flera år sedan och vi kan göra annorlunda nu. Vad tycker du?
Grisodlar'n skrev:När du pratar om en alternativ framsida med karta, är det då kartan rakt av som den är du har tänkt dig?
Jag tänkte det, som en bild under överskriften. Men kan du göra någon annan variant så prova gärna det. Jag tänkte det kunde vara en enkel och snygg lösning som gör att vi inte måste leta upp en nybild eller illustratör inför kommande pdf-er. Kartorna är ju också det som började hela Ereb Altor-projektet på ett vis.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Här är ett framsidestest. Notera att du har fått lite karta i texten Felicien. :D

https://www.dropbox.com/s/jme6aknzeykci ... 1.pdf?dl=0
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Jag noterar kartan i texten. :)

Kan du prova samma ram men med kartan som bild?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

birkebeineren skrev:Jag noterar kartan i texten. :)

Kan du prova samma ram men med kartan som bild?

Here you go :D :

https://www.dropbox.com/s/a65j2e5o86qlu ... g.pdf?dl=0

Jag gjorde titeln Felicien lite större också. Innehållsförteckningen baserade jag på rubrikerna i wikin för att ha något att leka med.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Felicien

Inlägg av birkebeineren »

Det blev väl inte så tokigt? Frågan är om inte texten kommer bättre fram ovanför och under bilden? Och kanske utan karta i den nedersta?

Tycker innehållsförteckningen blev bra, både layout och bakgrund. Känns som att det bättre kommer fram hur det faktisk ser ut när texten är lite mer läsbar än på latin. :)

Vad tycker ni andra?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Felicien

Inlägg av Grisodlar'n »

Ny framsideversion med en ram inspirerad av Kandra. Har fortfarande kartan i FELICIEN, men kan ändra det givetvis.

https://www.dropbox.com/s/puwi9ktgckuog ... 3.pdf?dl=0
Skriv svar