Caddo

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Spelknepe skrev:Jag ska antagligen lägga ut en High-quality samt en svart/vit version. :)
Kanske kunde en version av bården tillverkas i s/v?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

HURRA! Så tjusigt!!! Gillar hela biten, skall predika dess tillkomst vitt och brett! :D
En fråga bara, varför är Aidnes postschismiska exarker med i Caddo?
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Grisodlar'n skrev:... Fonterna är bra (även om jag skulle ha föredragit Barcelona ITC för brödtexten)...!
ITC Barcelona skulle va mäkta fint o ha. =)
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Ja, vad ska man säja...... jo grattis
skitbra
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Tack för alla rosor (inget ris än så länge)!! Bra jobbat allihopa!

Vi har också hyllats till skyarna på rollspel.nu - vilket är kul (inte minst av Anders Blixt, Caddos och den Lysande Vägens originalskapare!).

När ni nu hittar småfel och dylikt - skicka det till Spelknepe så att det kan korrigeras till nästa upplaga.
Mikael skrev:HURRA! Så tjusigt!!! Gillar hela biten, skall predika dess tillkomst vitt och brett! :D
En fråga bara, varför är Aidnes postschismiska exarker med i Caddo?
Egentligen kom de med för att vi la in exarkerna i sista stund, och jag inte kommunicerade tydligt med Rickard. Men jag ville inte plåga honom ytterligare då han var väldugt glad över att ALLA exarker passade in i layouten perfekt...
När jag sedan tänkte på det är det inte helt fel att de fick vara med, då exarkerna på Aidne faktist är en utväxt (och på många sätt oskiljbara) från Caddo. Så det stör inte mig så mycket att aidnerna är med.
Senast redigerad av anders den 2008-03-05 15:25, redigerad totalt 1 gånger.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Riktigt imponerande resultat. Caddo-pdfen har fått mig att öppna upp mina kruntextfiler och börja skriva lite smått igen, fast jag verkligen inte har tid med det i dagsläget. :P

I alla fall, ett stort tack för en riktigt trevlig Caddo-modul.
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Jisses vad snyggt!! Otroligt fint med alla illustrationer, och snyggt layoutad också.

Blir faktiskt inspirerad jag med att sätt mera kol i Mirel :D
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

vije skrev:Jisses vad snyggt!! Otroligt fint med alla illustrationer, och snyggt layoutad också.

Blir faktiskt inspirerad jag med att sätt mera kol i Mirel :D
Mirel är en av de platser jag ser mest framemot att läsa mer om. Gillar det som har växt fram i den tråden.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Caddo = :D
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Har av olika anledningar inte hunnit husera här så mycket det senaste, och olyckligtvis fortlöper det sannolikt så under ännu en tid, men så pass mycket tid kan jag iallafall eska att jag kan inkomma med stående jubel och ovationer över denna magnifika pdf. Ypperligt väl jobbat alla inblandade!!!
:D :D :D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
mikulur
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 64
Blev medlem: 2007-11-27 19:25
Ort: Degerfors

Inlägg av mikulur »

Kan bara instämma i tidigare lovord och hysa stora förhoppningar om att detta sporrar oss alla till ytterligare stordåd! Fantastisk layout! Underbara bårder! :D
"no challenge should be faced without a little charm and a lot of style"
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Helt lysande! Jag är nästan mållös! :D :D :D

Nu får jag väl vakna upp ur idet och sätta igång med Zorakien igen (snart).
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Ja, det var verkligen en motivationshöjare!

Ett trefaldigt :D :D :D till Anders

och sen :D :D :D till alla som har jobbat i det tysta med själva pdf:en, Rickard, Adragoor, Spelknepe (någon missad?). Vi får inte glömma arbetet i kulisserna.
Patrik Höij
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 159
Blev medlem: 2008-03-07 11:08

Inlägg av Patrik Höij »

Hej Anders!

Jag pysslar lite med ögruppen Kasyr och uppmanades att slänga upp en diskussion vi haft i Kasyr-tråden så att du ser det också eftersom det har relevans till Caddo och Erebos.

Patrik: Med hänsyn till dess strategiska läge skulle jag vilja övertyga er om att såväl Caddo som Erebos står som "garanter" (även om det inte finns något sådant formellt avtal) till öarnas självständighet. Detta innebär att de med största sannolikhet skulle sända en expeditionsstyrka till öarna om de skulle upptäcka något hot mot öarna, som i sin tur skulle hota deras egan länder (exempelvis en felicisk invasion av öarna). De styrande köpmännen i Kasyr bör nog ha fått sådana signaler viskade till sig, även om de vet att det inte är officiellt, varför de ändå kan känna sig rätt så sturska. Sådana viskningar har dock naturligtvis även innehållit förtäckta hot med innebörden av att man ska akta sig för att på medveten väg inbjuda till situationer där hot mot Caddo och Erebos kan uppstå.

Mikael: Låter bra!
men om slavhandel (M&M) är så viktigt för landet, och det är en frihamn för piratkaptener (det kanske inte alls var så förresten???) kanske Caddo och LV har vissa synpunkter på detta? Om det inte hade varit för Erebos hade man kanske invaderat öarna eller?

Regil: Liten kommentar: känns lite magstarkt att de djupt religiösa dalkerna står som garanter för ett slavhandlarrike. Att köpmän med tveksam moral handlar med slavar är en sak, att hela landet gör sig till beskyddare för slavhandel är en annan. Får se vad Anders har att säga...

Annars så är det bara tummen upp!


Patrik: Ah, jag förstår vart ni vill komma, och det är ju därför Caddo och Erebos inte slutit något formellt avtal med "slavhandlarstaten", som de rent etiskt och moraliskt inte har mycket till övers för. Men situationen kan rent realpolitiskt uppfattas på så sätt att ingen av de andra två staterna kan acceptera att endera Caddo eller Erebos skulle invadera öarna.

"Garantin" är alltså ägnad att säkra deras egen säkerhet mer än att garantera "skurkstatens" säkerhet. Det är realpolitik, inte något öppet och officiellt stöd för öarnas slavahandel.

Om det inte skulle vara på detta sätt...kan någon av er då tänka ut orsaken till att öarna inte redan invaderats och omvänts till den rätta tron?

Det jag vill komma åt är att Caddo och Erebos utövar någon slags "stormaktspolitik" över öarna där terrorbalansen dem emellan hindrar att öarna erövras av endera parten eller att någon tredje part erövrar dem. På detta sätt är det alltså rädslan för och viljan att hindra någon annan att få kontroll över öarna som realpolitiskt resulterar i en garanti för deras självständighet.

Notera att det alltså inte är något öppet stöd från någon part, utan mer ett sätt från Caddo och Erebos att lägga sig i stadsstatens utrikespolitik.

Det är inte säkert att kyrkan har samma realpolitiska inställning till öarna, men den kan ju också ägna sig mer åt att bekämpa andliga brister än den sekulära politiken.

Hoppas ni förstår mina tankegångar.

Därmed inte sagt att jag inte är villig att ompröva det hela, jag går på vad som känns bäst för projektet.

Patrik: Jag har tonat ned det där med pirater lite. Jag vill inte ha pirater på varenda ö om jag kan slippa. Det kan ju dock tänkas att pirater som tar fångar kan tänka sig att sälja fångarna som slavar. Dessutom är en piratbesättning som just delat upp sitt byte en bra kund till stadens olika nöjesinrättningar


Kom gärna med kommentarer och vad du tänker om detta :)
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1761
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Ett litet tips om man vill ha en vacker pappersversion av Caddo är http://www.lulu.com/. Det är inte så fasligt dyrt faktiskt...
Skriv svar