Hakkai & Montagor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

*editerad*
Jag har inte satt mig in i rubriknivåerna och strukturen ännu riktigt, men det kommer.

Jag vet inte riktigt när jag la upp senast, men det nya borde vara om handelshusen, krogarna och Anelf av Marcusina.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Ok, jag har ändrat i wikin, så ni kan ju hänga där istället. ;P
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Gunther skrev:Ok, jag har ändrat i wikin, så ni kan ju hänga där istället. ;P
Ändra din signatur vettja ;)
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag fortsätter att plöja runt i wikin som en Missisippiångare, så ni kan ju hålla utkik i Montagorartikeln. =)
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Gunther villa bara hurra lite för dig, gillar ditt arbete med Hakkai :lol:
The Artist Formerly Known as Boris
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Åh! Tackar så hemskt mycket. Jag ska fortsätta att hålla igång där borta i "Söderhavet".
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Spelknepe gav mig idén att låta Berthold berätta vidare om Montagor i dom andra avsnitten också, inte bara stämningstexten i början. Så jag beslöt mig för att han har skrivit en bok om hur han upplever Montagor, så i varje avsnitt kommer jag ha några stycken ur den boken.

Just nu håller jag på med den om Norra hamnen. Så ni kan ju kolla in den om ni vill. I nuläget känns den dock lite för informativ nästan...ska spä på med smuts och jävelskap så man får lite mer Tortugakänsla.

Norra hamnen
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

En fundering jag får när jag läser igenom Hakkais historia är varför det tredje och fjärde soltoget besökte ögruppen på väg mot Morelvidyn då detta verkar som en rejäl omväg om man kollar på kartan?

Någon som har ett bra svar på detta?
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Det kan man tycka...tjänar inte så mycket som mellanlandning om det är lika långt från Hakkai till Morelvidyn som det är från Kardien/Zorakin till Morelvidyn. Det är tagit från det officiella så klart. Någon som har något bra motiv? Kanske har en del av flottan i Montagor?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Dessa senare soltåg innehöll solfarare från flera mer östliga riddarnationer så som Jorpagna och Berendien. Samlingsplats för de olika deltagande kungarna blev Hakkai. :?
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Ja, det låter väl ok. Jag lägger till något om att det blev en samlingsplats. Alla punkter där behöver hur som helst utvecklas.
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Jag är klar med Norra hamnens inledningstext nu tror jag. 8)
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Gjorde en smärre förändring/rättelse om Hakkai i wikin. Ändrade under historia: "Den feliciska flottan krossar den kardiska, varefter man blir tvungen att överträda Hakkaikolonin till Felicien" till "Den feliciska flottan krossar den zorakiska, varefter man blir tvungen att överträda Hakkaikolonin till Felicien".
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mikael skrev:Dessa senare soltåg innehöll solfarare från flera mer östliga riddarnationer så som Jorpagna och Berendien. Samlingsplats för de olika deltagande kungarna blev Hakkai. :?
En enkel lösning men den borde fungera om vi lägger till lite upplysningar till den officiella texten, lite förtydlingar bara.

...annars så börjar jag fundera på om inte dess soltåg även gick åt annat håll än Morelvidyn? Det står skrivet att Furgia haft besök av solfarare och det var kanske sådana som stannade på Hakkai?
Användarens profilbild
Gunther
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 633
Blev medlem: 2007-01-28 13:08
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Gunther »

Hej igen! Har gjort lite småändingar och skrivit lite i Montagorartikeln på wikin. Kolla längst ner.
Skriv svar