Ereb Altor - Blandade kartor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Tack Adragoor... tror jag har fått bort alla inofficiella namn nu, samt lagt till landsgränser...

http://www.erebaltor.se/kartor/NewEreb_01_text.jpg
osbjer
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-01-28 14:03
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av osbjer »

Jag har en del synpunkter vad det gäller Aidne.

Jag har placerat Faltrax en bit in i landet, men bara ett par hundra meter så den kan ligga så långt från kusten du lagt den. Däremot flyter Phaltofloden rakt genom staden, så den röda plutten bör flyttas så den liger rakt över floden.

Torilia tillhör Trakorien, så en liten statsgräns vore fint precis runt staden.

Tofie i Zorakin borde ligga närmre Fil. Från början var det ett fiskeläger/handelsplats som delades mellan länderna när gränsen drogs. Det stavas dessutom Tofia i Ivanhoe, men sånt skiljer sig ju alltid på kartor så det behöver du inte ändra.

Du får gärna lägga till ett eller två dvärgnästen i områdetrunt Gruderborg (uppe i bergen). Du får gärna hitta på namn själv.

Det var nog detta för denna gång. I övrigt ser kartan fantastiskt bra ut.

/j
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdaterad...

* De Berendiska trollkarlarna har flyttat Ventimiglia till västkusten
* Kardiska dvärgar puttade Faltrax till floden
* Irriterade Trakorier ritade ut en tydlig landsgräns under Torilia
* Tofie raserades och byggdes upp lite närmare Fil för syns skull...
* Dvärgar snickrade ihop två dvärgstäder i närheten av Grudeborg
* Trakoriska djuphavsspättor svalde "a'et" i "Thiamassergapet"

http://www.erebaltor.se/kartor/NewEreb_01_text.jpg
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Jag har lagt till kartor under Erebs alla länder samt tillhörande vapensköld...
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

WOW

Inlägg av Mikael »

WOOOW, får mina kartor ritade med kritor som varit med sedan jag började spela på 80-talet att blekna! Kul. Blir de lika snygga att skriva ut?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Lånade namn och städer

Inlägg av Mikael »

Det stämmer att Bozisha dar och Tresti är ur Öknens herrar (Sagan om ringen rollspelet MERP) Byt två bokstäver och problemet är löst. Övriga inofficiella namn i Efaro är mina eller Robert Sleepwalks.
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Inlägg av Didra »

Har ni bestämt er för att låta de "vita" områdena vara orörda?
Personligen använde jag området nordöst om Nidland till Österlandet när vi spelade kampanjen Ärans Väg ganska nyligen och tyckte det fungerade bra. Nu ser väl inte kartan över Österlandet exakt ut som det området men nära nog för min egen del.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Didra skrev:Har ni bestämt er för att låta de "vita" områdena vara orörda?
Personligen använde jag området nordöst om Nidland till Österlandet när vi spelade kampanjen Ärans Väg ganska nyligen och tyckte det fungerade bra. Nu ser väl inte kartan över Österlandet exakt ut som det området men nära nog för min egen del.
Jag tycker att vi ska enas om regionens namn och lite lösa tankar, men lämna det där. Vad tror övriga? Är det en god idé med helt vita fläckar? Jag tycker inte det. Möjlighterna för den enskilda SL´n är ändå närmast oändliga.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Vita fläckar

Inlägg av Mikael »

Känner mig kluven om de vita fläckarna. Gillar att SL skall ha lite tomma områden att bygga kring, men samtidigt ligger vissa av områden allt för nära civiliserade trakter och är allt för stora för att inte ges åtminstone lösa beskrivningar. Halvön mellan Jorpagna och idne kommer få en del historia, liksom Lasutyphalvön. Kommer under HISTORIA i helgen.
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Re: Vita fläckar

Inlägg av Psipo »

Mikael skrev:Känner mig kluven om de vita fläckarna. Gillar att SL skall ha lite tomma områden att bygga kring, men samtidigt ligger vissa av områden allt för nära civiliserade trakter och är allt för stora för att inte ges åtminstone lösa beskrivningar. Halvön mellan Jorpagna och idne kommer få en del historia, liksom Lasutyphalvön. Kommer under HISTORIA i helgen.
Det kan ju röra sig om forna riken?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Vita fläckar

Inlägg av Mikael »

Psipo skrev:
Mikael skrev:Känner mig kluven om de vita fläckarna. Gillar att SL skall ha lite tomma områden att bygga kring, men samtidigt ligger vissa av områden allt för nära civiliserade trakter och är allt för stora för att inte ges åtminstone lösa beskrivningar. Halvön mellan Jorpagna och idne kommer få en del historia, liksom Lasutyphalvön. Kommer under HISTORIA i helgen.
Det kan ju röra sig om forna riken?
Precis vad det gör det.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Bra ide att det rör sig om forna riken. Man skulle kunna baka in en historia på dessa okända områden, fast samtidigt lämna det öppet för en spelledare att göra något av dem.
Användarens profilbild
Didra
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 94
Blev medlem: 2007-03-10 00:15
Ort: Umeå

Didra

Inlägg av Didra »

Jag köper förslaget om forna riken men det vore trevligt om man kunde slänga in något berg, en flod eller någon skog där. Blir så konstig karta annars när det bara blir gröna (eller vita) tomma fält.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Re: Didra

Inlägg av Peter »

Didra skrev:Jag köper förslaget om forna riken men det vore trevligt om man kunde slänga in något berg, en flod eller någon skog där. Blir så konstig karta annars när det bara blir gröna (eller vita) tomma fält.
Tomma fält går väl att lösa lite olika beroende på vilken typ av karta man har. På de som spelknepe gör vore det ruskigt snyggt med någon typ av svärtad dimma eller "fog of war" liknande arrangemang över dessa områden. Speciellt om man kan låta något enstaka känt landmärke, tex. en bergstopp, sticka igenom.

Bara en lös tanke.. :P
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Tomma fält går väl att lösa lite olika beroende på vilken typ av karta man har. På de som spelknepe gör vore det ruskigt snyggt med någon typ av svärtad dimma eller "fog of war" liknande arrangemang över dessa områden. Speciellt om man kan låta något enstaka känt landmärke, tex. en bergstopp, sticka igenom.
Bra idé! Det skulle jag kunna göra. Jag tar mig lite fria händer att gojjsa lite med naturen, för er att kommentera när jag lägger upp det.
Skriv svar