Palinor

Samlingsplats för alla länder och platser
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Klockren och toksnygg :) Tycker att Trädgårdsstaden blev mycket bra, trots mina flummiga idéer! Säg till om du vill ha namn eller detaljer till specifika byggnader. Klostret uppe i övre trädgårdsstaden till exempel. Skall sedan sätta mig ned och uppdatera min text om Kartotum baserat på denna fina karta.

Helt rätt med innergårdarna - ger den där känslan (som man ofta får från historiska kartor och rekonstruktioner, tänker särskilt på en översikt av bryssel under senmedeltid jag såg någonstans) av att de goda borgarna nog har båda höns, getter och kanske en ko på bakgården
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mycket bra. Skall bli kul att se hur du gör omgivningarna. :)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Tackar, bra att ni gillade resultatet. Hade ju varit lite jobbigt om ni hade sagt att jag var på helt fel spår ;)
Appropå omgivningarna så hade jag tänkt lite kluster av hus utanför stadsportarna och att landskapet sedan går över i åkrar och enstaka byggnader. Stämmer detta med hur det är tänkt?
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

clercon skrev:Tackar, bra att ni gillade resultatet. Hade ju varit lite jobbigt om ni hade sagt att jag var på helt fel spår ;)
Appropå omgivningarna så hade jag tänkt lite kluster av hus utanför stadsportarna och att landskapet sedan går över i åkrar och enstaka byggnader. Stämmer detta med hur det är tänkt?
ja, i princip. Gärna lite glest, vildmark också (åtm upp emot bergen), men givetvis fortsätter staden över landsbygd
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Peter skrev:ja, i princip. Gärna lite glest, vildmark också (åtm upp emot bergen), men givetvis fortsätter staden över landsbygd
Jag gör mitt bästa :)
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

Staden börjar närma sig färdig. Jaghar jobbat klart i City designer 3 och nu är det dags att få till berget/sluttningen i Photoshop. Här är ett första utkast.

Bild
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

Jag känner att jag av någon outgrundlig anledning måste skicka mina spelare till Khartotum härnäst......


Underbar karta!
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2441
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Väldigt tjusigt!

Känner doften av snart nybakad palinor-pdf från ugnen!
:)
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Mycket, mycket snyggt! Stort tack för detta - kommer verkligen att lyfta pdf:en :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Mycket fint! :) Är det en ide, och går den i så fall att göra, att indikera vissa höjdskillnader innanför murarna i staden? Tänker då på platser som centralpalatset(?) i Palineon, den norra sidan av parkområdet i Bergstaden och norra plus västra sidan av parkområdet i Trädgårdsstaden.

Sen en fundering, är det inte lite trångt för de tre nomadstammerna som har sitt vinterläger i Vinterstaden att föra in sina djur genom all stadsbebyggelse? :? Behövs det kanske en ny port i östmuren eller åtminstonde en väg österut utanför den enda porten in i stadsdelen som nu finns?
clercon
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-07-08 15:02
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av clercon »

birkebeineren skrev:Mycket fint! :) Är det en ide, och går den i så fall att göra, att indikera vissa höjdskillnader innanför murarna i staden? Tänker då på platser som centralpalatset(?) i Palineon, den norra sidan av parkområdet i Bergstaden och norra plus västra sidan av parkområdet i Trädgårdsstaden.

Sen en fundering, är det inte lite trångt för de tre nomadstammerna som har sitt vinterläger i Vinterstaden att föra in sina djur genom all stadsbebyggelse? :? Behövs det kanske en ny port i östmuren eller åtminstonde en väg österut utanför den enda porten in i stadsdelen som nu finns?
Då det gäller höjdskillnader i staden så vet jag inte riktigt hur man skulle kunna göra det på ett snyggt sätt, vi får prova :) Men då skulle jag behöva att någon kladdade in höjdskillnaderna på den här kartan så att jag har något att utgå ifrån. Sen får vi se om jag kan få till något bra resultat.

Då det gäller vägen in i staden för nomaderna så skulle jag ganska enkelt kunna bredda vägen fram till porten, det skulle nog bli mer realistiskt. Sen är nog "inmarschen" och "utmarschen" två tillfällen när man inte vill vara i de delarna av staden :) Vad tror du om det?

Tack ni andra också för alla uppmuntrande ord.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Jag kan försöka göra en kladdkarta. Men först kan Peter få tyckat till om det behövs flera höjder.

Bredda vägen fram till porten låter bra. Flytten in och ut av staden lär vara stora händelser, särskillt in i staden på hösten när nomaderna inte bara för med sig djur utan också även nyheter och handelsvaror.
Användarens profilbild
Peter
Palinorisk dödsriddare
Inlägg: 1454
Blev medlem: 2007-03-01 13:20
Ort: Bryssel

Inlägg av Peter »

Tja om det gar runt centralbyggnaden (Hjaltarnas Hall) sa hade det varit snyggt. Eller framfor centralbyggnaden med kvarteret bakom pa samma hogre niva
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Riktigt snyggt Clercon! :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9050
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Jag försökte illustrera höjdskillnader runt Hjältarnas Hall upp i Palineon, runt dammarna i Bergstaden (tänkat att de ligger lägre än omgivningen) och parken upp mot Trädgårdsstaden. Vet inte om det blev så bra eller om ni ens kan se det? :?

http://imageshack.us/photo/my-images/6/ ... kopia.jpg/
Skriv svar