Mirel

Samlingsplats för alla länder och platser
birkebeineren
Admin

Re: Mirel

Inlägg av birkebeineren » 2017-01-22 20:55

Unurien är hela Mirel sydöst för Mefamirsjön och upp till Mirhamn. Namnet fanns på en kladdkarta som nu verkar försvunnen och som av någon anledning inte kom med när Spelknepe gjorde den senaste uppdateringen av Mirel. Tror Klyvardamm också fanns med där, belägen vid Mirels sydöstra gräns som då även är Unuriens östgräns.

Mirel var det länge sen någon skrev något om och det är även mycket som fattas. Dyker det upp idéer i din kampanj får du gärna dela med dig. :)

Belabus
Felicisk Råttfångare

Inlägg av Belabus » 2017-01-22 21:36

Ok! Så dammen är belägen vid floden som rinner söderut från Mefamirs sjö då alltså?

Jag ska göra mitt bästa för att göra landet rättvisa! :)

Läste någon artikel i en tidsskrift om någon Gotländsk man som har sett, motsvarande Lyktgubbar, på en väg som går över en myr. Tänkte det kan vara något att använda sig av. Lyktgubbar som lurar folk att gå ner sig i kärr osv.

birkebeineren
Admin

Inlägg av birkebeineren » 2017-01-23 07:54

Jag tror det var tänkt så, att Klyvardamm ligger precis på gränsen. Det verkar också passa ganska bra om man läser beskrivningen av samhället. När vije skrev det här var Mirel bara i planeringsstadiet och saker var inte helt spikade. Men om det passar där kan ju nu få ligga där. :)

Lyktgubbar i Mirel låter helt rätt, finns ju massor med våtmark, dimma och farlig obygd.

birkebeineren
Admin

Inlägg av birkebeineren » 2017-01-25 08:36

Hittade den gamla kladdkartan:

Bild

Klyvardamm finns inte med men jag tycker vi bestämmer att samhället ligger vid sydostgränsen. På färgkartan från EA-boxen finns här ett område med odlat mark och då har vi halvlingarna som förklaring.

Skriv svar