De 35 baronierna som inte tillhör något hertigdöme tänkte jag antingen kunde vara utspridda som en slags kungatrogna vasaller utspridda i hertigdömerna eller belägna i det område som utgörs av Klommellerbergen på min karta. Hur många övriga baronier finns det i Magilre, jag tror även det uppges?
Sen är jag lite osäker på om jag har tänkt rätt angående Bzeguzta-i-öst och Galder. Visst är Galder huvudorten i baroniet Bzeguzta-i-öst?
Angående Munzga, står det uttryckligen att staden och hertigdömet har samma namn? Jag minns något om ett talesätt lydande "Lika lojal som hertigen av Munzga" och att hertigen och kungen är samma person. Tänkte nämligen att det lilla Munzga skulle vara ett område kring staden som inte tillhörde något hertigdöme men när hertigen av Brogz (det hertigdöme jag ritat) visade sig genom arv vara den samma som kungen så förenades Munzgas område med hertigdömet. Går det ihop? Annars så ritar jag om gränserna lite.
Inser att jag inte borde postat kartan och beskrivningen innan jag kollande källorna.