Vita fläckar - Allmän diskussion

De vita fläckar som en gång i tiden lämnades på Ereb Altor fylls ut.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Ni får oss andra att låta så onda och elaka! :) Jag är faktiskt neutral i fråga. Har aldrig brytt mig så mycket om de vita fläckarna! Kan vi inte göra valet fritt? Som att vi ordnar till lite extra-material, fritt att använda?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Spelknepe skrev:Ni får oss andra att låta så onda och elaka! :) Jag är faktiskt neutral i fråga. Har aldrig brytt mig så mycket om de vita fläckarna! Kan vi inte göra valet fritt? Som att vi ordnar till lite extra-material, fritt att använda?
Precis så jag menar! :D

Har inte räknat röster, varken beväpnade eller icke, men jag är frestad...

När det gäller det vita området mellan Zorakin och Jorpagna så lämnas ju enligt kartan området en ganska stor bit mark ovanför det vita. Plats för hur mycket ruiner, svartfolk, zorakiska riddare, jorpagniska furstar och caddiska kunskapare med lömska motiv, kodade meddelanden från handlande hus och tveksam religiös övertygelse som helst! Även Halvlandet och Terro Oros om man så vill (vilket jag vill)!!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Omröstning finns nu under Kartotek!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Vi kom inte till något beslut i omröstningen om hur vi skulle göra med de vita fläckarna men det är kanske dags att ta tag i frågan igen. Det verkar som flera sitter på material som visar hur de användt dessa tomma områden på Ereb kartan och dessutom har det dykt upp frågor angående Vit fläck-Östra Altor.

Skulle vi kunna göra så här tills ett beslut är taget i frågan (vi kanske kan rösta sen om vi vill göra ett förslag officiellt): På forumet läggs det upp en kategori som kallas Vita områden och här lägger vi upp våra förslag men är noga med att specifisera vilken fläck det rör sig om.

Kalklanden-Vit fläck-Drylo, Septentrionalis-Vit fläck-Drylo, Brandika-Vit fläck Jorpur, Chronopia-Vit fläck-Östra Altor, Laürsentia-Vit fläck Cerlonia osv.

Följande vita fläckar finns:

Vit fläck-Drylo
Vit fläck-Mirel
Vit fläck-Jorpur
Vit fläck-Cerlonia
Vit fläck-Östra Altor

Vad tros? :?
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Låter som en bra idé.

En ny kategori (mellan "äventyr" och "övrigt"?) med en tråd för varje vit fläck.(samt en låst, klistrad tråd med info om att "det är här vi lämnar in våra förslag på vita fläckar etc etc.)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Varför inte nyttja de trådar som redan finns under länder?

Funderar på att öppna omröstningen igen, vad tror ni? Valfrihetsförslaget verkar ju ha fått övertaget med några nya medlemmars röster.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Mikael skrev:Varför inte nyttja de trådar som redan finns under länder?

Funderar på att öppna omröstningen igen, vad tror ni? Valfrihetsförslaget verkar ju ha fått övertaget med några nya medlemmars röster.
För att få bättre översikt och inte blanda officiella länder med rena spekulationsobjekt?

Och för att få en ännu maffigare framsida av forumet?

:D
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Fafnir skrev:Låter som en bra idé.

En ny kategori (mellan "äventyr" och "övrigt"?) med en tråd för varje vit fläck.(samt en låst, klistrad tråd med info om att "det är här vi lämnar in våra förslag på vita fläckar etc etc.)
Denna idee skulle inte ja ha nå imot =)
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Fafnir skrev:För att få bättre översikt och inte blanda officiella länder med rena spekulationsobjekt?
Även så jag tänkte!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Då borde det gå att flytta de trådarna vi har från Länder till ... men det överlåter jag åt Spelis.
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

:)

Detta låter ... bra :) ... käns som om det var jag som råkade dra igång denna tråd igen. - Ny som jag är här på Wikin, så "klampade" jag omkring å sade "men jag har juh redan ideer på vad som finns där!" ... :)

Men detta låter bra. :)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Om vi skal öppna en ny kategori mellan Äventyr och Övrigt skulle en låst tråd med info om kartan över de Vita fläckarna kunna ligga överst.

Sen kan varje förslag få sin egen tråd och diskuteras var för sig. Så som det ser ut nu kommer tankar och förslag kors och tvärs utan att det är möjligt att veta vad som är överenskommit eller åt vilket håll det lutar mest, eller... tja, svårt att få någon fason på det hela kort sagt. Jag tror flera kreativa ideer och flera interessanta lösningar kommer fram på detta vis, och samma förslag eller ide kan även postas i flera trådar om man så vill. Det blir kanske heller inte så svårt att lägga fram sin tolkning av en vit fläck, ett område man kanske suttit och filat på sedan 80-talet, om risken inte finns att någon säger: "Det passar inte in med det vi redan kommit överens om" eller "Det där är för mycket high fantasy för Ereb Altor" eller liknande.

Kategori: Vita Fläckar

Vita fläckar - info och karta (låst tråd)
Kalklanden - Vit fläck-Mirel
Septentrionalis - Vit fläck-Drylo
Brandika - Vit fläck-Jorpur
Chronopia - Vit fläck-Östra Altor
Laürsentia - Vit fläck-Cerlonia
Malyksio - Vit fläck-Jorpur
Sotlanden - Vit fläck-Cerlonia


Vad tycks? :)
Senast redigerad av birkebeineren den 2008-02-18 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:Om vi skal öppna en ny kategori mellan Äventyr och Övrigt skulle en låst tråd med info om kartan över de Vita fläckarna kunna ligga överst.

Sen kan varje förslag få sin egen tråd och diskuteras var för sig. Så som det ser ut nu kommer tankar och förslag kors och tvärs utan att det är möjligt att veta vad som är överenskommit eller åt vilket håll det lutar mest, eller... tja, svårt att få någon fason på det hela kort sagt. Jag tror flera kreativa ideer och flera interessanta lösningar kommer fram på detta vis, och samma förslag eller ide kan även postas i flera trådar om man så vill. Det blir kanske heller inte så svårt att lägga fram sin tolkning av en vit fläck, ett område man kanske suttit och filat på sedan 80-talet, om risken inte finns att någon säger: "Det passar inte in med det vi redan kommit överens om" eller "Det där är för mycket high fantasy för Ereb Altor" eller liknande.

Kategori: Vita Fläckar

Vita fläckar - info och karta (låst tråd)
Kalklanden - Vit fläck-Mirel
Septentrionalis - Vit fläck-Drylo
Brandika - Vit fläck-Jorpur
Chronopia - Vit fläck-Östra Altor
Laürsentia - Vit fläck-Cerlonia
Malyksio - Vit fläck-Jorpur


Vad tycks? :)
Tycker det låter som en bra idé Birke!
Så småningom kan ju då en ny omröstning ske för alla vita flcäkar, eller för var och en. Kanske blir det tillslut så att en vit fläck blir ett fastställt hopplock av godbitar, på liknande sätt som nu etablerade länder och områden växer fram, medan andra blir öppna valfria varianter.
Jag kan dock inte hur man gör ditt förslag till verklighet, överlämnas varmt till kunniga admins.

Glöm inte heller Sotlanden - Vit fläck-Cerlonia
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Precis, vi kan sen rösta om vi vill göra ett förslag officiellt för projektet eller liknande. Har uppmerksammat Spelknepe om våra önskemål.

...och faktisk nästan glömt bort Sotlanden (som jag själv skrev i... :roll: )
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Mycket bra Birke :) ... bara väntar på Admin nu då att fixa till detta.
(Tack för Malyksio grejen föresten ;) )
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Skriv svar