Vita fläckar?

De vita fläckar som en gång i tiden lämnades på Ereb Altor fylls ut.

Inläggav Spelknepe » 2008-02-18 18:35

Jag är lite tveksam inför detta. Tråden om Länder heter ju faktiskt "Länder & platser", och det är ju precis det som de vita fläckarna är...

Under samma tråd finns ju en rad andra diskussioner, bl.a. redan alla befintliga "vita fläckar" tillsammans med annat som inte är direkt landsrelaterat. Men om ni veeeerkligen vill ha en helt ny kategori och ni veeerkligen inte kan tänka er att sköta det i "Länder & platser" tråden så öppnar jag (eller Mikael) upp en ny Kategori. :)
Användarvisningsbild
Spelknepe
Admin

Inläggav Mikael » 2008-02-18 22:14

Har tagit dig på orden Spelis och försökt fixa. Du kanske får städa lite, byta namn tex vet jag inte hur man gör (Kalklanden vit fläck =>
Kalklanden - Vit fläck Mirel ).
Mikael
Admin

Inläggav birkebeineren » 2008-06-13 14:25

Förslag till de vita fläckarnas geografiska utbredning:

http://img238.imageshack.us/img238/1395 ... piaih6.jpg

Det känns inte som om så många är ute och rör sig bland forumstrådarna för tillfället så jag har inga intentioner om att dra igång diskussionerna kring de Vita Fläckarna, men det stundar till dust i Jorpagnas gränsmarker och jag tänkte således försöka klarlägga hur det ser ut mellan det forna Kejsardömets kärnland och dagens Zorakin.
birkebeineren
Admin

Inläggav birkebeineren » 2009-07-16 07:41

Tänkte att för ordninges skull påminna om hur vi kommit fram till att handtera alternativen/förslagen till de Vita fläckarna:

I en vit fläck-tråd, exempelvis Pataxa - Vit fläck Drylo eller Kungadömet Jorpur - Vit fläck Jorpur, kan hänvisningar och sammanhang med övriga Ereb ges men i andra trådar, exempelvis en landtråd eller en folkslagstråd, undviker vi att hänvisa till de vita fläckarna. Detta för att ge den enskilde SL möjligheten till att fritt välja vilket förslag/alternativ som används.
birkebeineren
Admin

Inläggav Jan Erik Söderman » 2009-07-16 08:21

Vad är det som ligger mellan vit fläck Drylo och Vit Fläck Mirel? Det ser ut som en vit fläck fast med staden O i ena kanten. DVS det finns typ ingen info alls om denna plats som ligger väldigt nära både Magilre och Klomellien. I alla fall inte som jag hittat.
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare

Inläggav birkebeineren » 2009-07-16 09:00

Mellan de två vita fläckarna ligger Staden O med omnejd (se karta nu klistrat), inte mycket sagt om denna men utgångspunkten för en beskrivning känns logisk i tråden för just Staden O.
birkebeineren
Admin

Inläggav birkebeineren » 2011-04-10 07:04

Från Kartotek:
Inka skrev:Mycket trevligt, kommer det lämnas vita fläckar medvetet (även om de inte är vita utan enbart saknar namn)?

men det kanske är bättre att inte medvetet utelämna vita fläckar utan tvärt om fylla allt som går, varje SL vll ändå ha sina vita fläckar på olika ställen, och en karta är ändå bara kartan, inte verkligheten :)

jag gillar kartan skarpt

De vita fläckarna från Äventyrspels ursprungliga karta kommer att lämnas obeskrivna så som visat här: http://www.erebaltor.se/forum/viewtopic.php?t=680

Allmänna diskussioner kring möjligheterna med de olika fläckarna finns dock att läsa samt konkreta lösningar.
birkebeineren
Admin

Föregående

Återgå till Vita Fläckar