Illustrationer

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.
Boshik3n
Trakorisk Svavelskeppare
Inlägg: 16
Blev medlem: 2009-01-27 19:26
Ort: Sundsvall

Inlägg av Boshik3n »

Först nu har jag hittat dessa kommentarer!!!

VÄNTA NU LITE - missförstånd o dylikt!

jag har INTE gjort dessa....

Nej nej - så bra är jag inte...


så fort skannern kommer igång ska jag lägga in mina egna bilder.
Att tala innan man har tänkt,
är som att torka sig i röven innan man skitit...
A.Anka (vivör och suput)
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Om du inte har gjort dem, Boshik3en, har vi fortfarande fulla rättigheter till dem? Tanken med bildbanken är väl att tecknaren i och med uppladdning ger sin fulla tillåtelse till att bilderna används i ErebAltor.se projektet (som by definition är icke-kommersiellt).
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

jag har INTE gjort dessa....
Men... vänta nu här. Vem har gjort bilderna då? Det är väl du som är Hardy som har skickat dem till mig? :shock:
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Jag skulle vilja använda Mackies flickväns bild av en kvinnlig krigare (hon till vänster på fjärde bilden ner) som illustration på Addiaskas nuvarande regent, Nadoia Friman. Har någon någonting emot det?
Dude
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 41
Blev medlem: 2009-02-15 22:22
Ort: København

Inlägg av Dude »

Har lige siddet og trippet alle billederne igennem. I er sgu for vilde, drenge, ville ønske jeg kunne tegne sådan! Håber i dén grad I tager imod bestillinger; har allerede et par krystalklare mental images som jeg håber nogen kan få ned på papir for mig :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Har varit och röjt på min forna vind och plockat bland kartongvis med tennfigurer, brädspel, rollspel och annat roligt. Bland detta hittade jag resterna från vårat fanzine "Bärsärk" som aldrig nådde "utgivning". Jag var väl omkring tolv när det jobbades med fundlistor till mutant och nya yrken till EDD. Inte mkt att hänga i granen idag MEN...

Bland dessa låg även de illustrationer som min far gjorde... Dessa kommer jag vid första bästa tillfälle scanna in till projektet.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Här kommer då en bunt bilder från min far. Han gick bort i prostatacanser för några år sedan. Jag minns med värme hur jag supertjatade på honom att ansöka när ÄS sökte nya illustratörer. Någonstans har jag det arbetsprov som han skickade in, men ngt illustratörsjobb där, blev det nu inte i detta fall.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Riktigt fina! Favoriten var skummisen som klättrar (upp?) ur källarfönstret
Jan Erik Söderman
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 730
Blev medlem: 2009-05-22 13:41
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan Erik Söderman »

Jag ser inga bilder?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Duktig tecknare din far. Bärsärken och Mad Max var kanske övertydliga, men övriga var snygga och jag gillade speciellt att det var lite "vardag" över dem, slipa hillebarden, krypa i mörkret osv. :D
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Söderman: bilderna ligger i bildbankstråden. Vi separerade bilder från kommentarer för att göra vårt samlade bildmaterial mer lättöverskådligt :)


Bärsärken var omslaget till tidningen. Men om man redigerar bort texten kan den säkert användas som ngn kämpe under demoniska infuenser...eller nåt.


Hur har det gott med Boshik3ens bilder? Har vi nått klarhet om deras ursprung och om huruvida vi får använda dem? Annars bör vi nog ta bort dem, så vi inte bryter mot någon upphovsrätt...
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Vackert vackert. Jag blir alltid lika glad när jag får se bilder i schyssta rustningar. Fortsätt att sprida värme över oss :)
A fat man brings a cushion wherever he goes
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Tittade igenom Bildbanken och det är väldigt många bilder som inte längre finns där, bla jadelotuz tuffa lindskiarnabilder. Kan berörda illustratörer vänligen se vad ni kan göra åt detta? :(
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Bilder bilder

Inlägg av jadelotuz »

Jag har varit borta ett tag. Men fick reda på att mina bilder var borta, å det var mitt fel. Det är dock på G nu, de lär dyka upp igen snart.

Tack för komplimangen oxå, det gör en fattig tecknare glad. :)

Apropå bilder. Det verkar vara väldigt många bilder som inte funkar, lite här å där. Det är juh synd. Vore bra om man kunde "ladda" upp bilderna lokalt istället. De som hamnar i bildbanken altså (eller vad man nu kallar det).
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2428
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

snyggt jobbat Fafnir!

Vet kanske vilken förlagan är ;)
Skriv svar