Nya Magi Omslag

Illustrationer med anknytning till Ereb Altor.

Nya Magi Omslag

Inläggav Drahcon » 2016-12-12 14:31

Hej alla. :D

Jag har stört mig ganska friskt åt magin i DoD. Så jag satt och gjorde om hela magisystemet. (Riktigt kul! :!: )
Det blev en del stora förändringar, men inget enastående egentligen. :shock:
Grundtanken handlade i korthet om att ge varje magiskola egen profil och nisch.

I Formelboken kan ex Harmonister gör våldsamheter, i min värld, så är en Harmonist, en person som förstår sig på Harmoniska flöden. (Skulle "din" Harmonist ha en elakartad sida, så får han enkelt välja ytterligare magiskola som har "våldsamma" besvärjelser.. men tyvärr riskera ett korsförhör av en kritisk SL... :twisted: )

Jag gick igenom alla besvärjelser och placerade dem i rätt fack och kategori. 8)

Allt som påverkar jord, kan i mitt system endast jordmagiker hantera som ett exempel.
Alla "negativa" sinnesbesvärjelser kan bara en kaosmagiker använda. exempelvis...

Och grundat på dessa tankar som skapade jag början av en massa små handböcker (som tyvärr blivit lagda på is.. :? )
Men jag tänkte att jag i alla fall skulle dela med mig av lite "fan-fiction" om "nya" DoD magi.

Har 11 till framsidor redo att dela med mig av, men vill inte heller bomba forumet. Utan väntar på lite respons först. :P
Bilagor
Fysikalistens Handbok.jpg
Ny Magiskola
Demonologens Handbok.jpg
Animistens Handbok.jpg
Drahcon
Jordakisk Bärsärk

Re: Nya Magi Omslag

Inläggav Drahcon » 2016-12-12 14:35

Här kommer 3 till. :oops:

Hoppas det inspirerar. :)
Bilagor