Samlade trollformler, yrken mm

Övriga diskussioner som rör regler
drdentista
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-05-03 12:32
Ort: Staffanstorp

Samlade trollformler, yrken mm

Inlägg av drdentista »

Efterhand som det kommer ut böcker till spel så tillkommer det ju trollformler, yrken med mera.

Finns det någon lista där sådant finns samlat i överskådlig form? Kanske vore något för wikin?
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Det lär inte komma nå sådant på denna wiki. Den är ju mer en beskrivning av världen och inte en regelsammling ochså har vi ju inte rättigheter att lägga upp regler direkt från böcker.

Men visst skulle ett online regelverk va mycket praktiskt men det är ju det där med rättigheter igen. =/

På tala om dom. Va det inte Riotmind som hade dom senast och dom har väll upphört? Vilka äger rättigheterna nu till Drakar och Demoner?
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
drdentista
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-05-03 12:32
Ort: Staffanstorp

Inlägg av drdentista »

Tänkte inte så mycket reglerna, utan mer samlade listor på trollformler, utrustning, yrken mm.

Motsvarande finns för andra spel. Och så länge man inte kopierar texten rakt av får man faktiskt använda materialet.

Om jag tolkar immaterialrätten rätt dvs...
LoveFiction
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 96
Blev medlem: 2010-12-15 19:16
Ort: Uppsala

Inlägg av LoveFiction »

Jag har mycket från olika tabeller samlat i .txt-format, om det finns intresse för dem kan någon ju ge mig en e-mailadress jag kan skicka dem till för publicering.

Det är dock till viss del redigerat för att passa min version av DoD 4.0 (inklusive artikeln om underegenskaper från Sinkadus nummer 11), men inget som inte borde vara lätt att förstå ändå ^^
Nebiros
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 1
Blev medlem: 2011-05-27 12:55

Inlägg av Nebiros »

LoveFiction skrev:Jag har mycket från olika tabeller samlat i .txt-format, om det finns intresse för dem kan någon ju ge mig en e-mailadress jag kan skicka dem till för publicering.

Det är dock till viss del redigerat för att passa min version av DoD 4.0 (inklusive artikeln om underegenskaper från Sinkadus nummer 11), men inget som inte borde vara lätt att förstå ändå ^^
Hej
Låter toppen. Har länge tänkt på att skapa olika listor, men med tanke på att jag klonat mig och har fullt upp med en ny bättre version av "mig" så blir det lite tid över till annat mellan blöjbyten, matning, sovtider, barnlek, förskola och det mesta om igen.

nebiros@live.se

Tack på förhand.
drdentista
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 9
Blev medlem: 2011-05-03 12:32
Ort: Staffanstorp

Inlägg av drdentista »

LoveFiction skrev:Jag har mycket från olika tabeller samlat i .txt-format, om det finns intresse för dem kan någon ju ge mig en e-mailadress jag kan skicka dem till för publicering.

Det är dock till viss del redigerat för att passa min version av DoD 4.0 (inklusive artikeln om underegenskaper från Sinkadus nummer 11), men inget som inte borde vara lätt att förstå ändå ^^
Tack så mycket :-)
Skriv svar