Kampkonst
Postat: 2012-01-24 11:23
En teori jag och min käre fader utformade för ett tag sen...
Om man klumpar ihop ALLA de kamptekniker man vill ha till en megafärdighet med skithög kostnad...
Sedan avgör SL ett FV krav för varje komponent.
RPn börjar med de komponenter han har FV nog för. Efteråt, då FV höjs utökas listan med komponenter som står till spelarens föfogande, dock höjs även kostnaden.
Detta reflekterar hur du blir bättre och hur det blir svårare och svårare att bli bättre ju högre "graderad" man är.
---
Då vissa RP har en tendens att börja med höga FV kan ju SL sätta höga (som i över 20-strecket) krav för vissa tekniker.
---
/Lawisendro
Om man klumpar ihop ALLA de kamptekniker man vill ha till en megafärdighet med skithög kostnad...
Sedan avgör SL ett FV krav för varje komponent.
RPn börjar med de komponenter han har FV nog för. Efteråt, då FV höjs utökas listan med komponenter som står till spelarens föfogande, dock höjs även kostnaden.
Detta reflekterar hur du blir bättre och hur det blir svårare och svårare att bli bättre ju högre "graderad" man är.
---
Då vissa RP har en tendens att börja med höga FV kan ju SL sätta höga (som i över 20-strecket) krav för vissa tekniker.
---
/Lawisendro