Millennium

Skriv om ditt projekt, dela med dig av husregler.
Thnker
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 6
Blev medlem: 2008-03-04 16:15
Kontakt:

Millennium

Inlägg av Thnker »

Jag har alltid gillar DoD -91 reglerna, och gillar Ereb Altor världen (med undantag), och det är lättare att använda ett system som många är vana vid när man ska spela en annan värld eller omgivning istället för allting nytt.

Så runt 2001-2002 skapade jag ett tillägg till Drakar och Demoner för moderna vapen och färdigheter. Tanken är det skulle vara kompatibelt med befintliga vapen, så ja, det skulle gå att kombinera en magiker, med en paladin med en soldat från 2000 i skottsäker väst och automatkarbin. Inte för att det är praktiskt.

Men det gjorde det möjligt att spela en nutids, snut i storstad med eller utan några fantasyinslag eller framtidsvärld, med inslag av neotech och shadowrun, eller ett vampire masquerade liknande spel, eller bara monster jakt i amazonas djungler osv. Det finns även ett tillägg så att det går att spela i Harry Potter världen (request från yngre spelare efter första böckerna).

Det är inte perfekt, men det har för mig fungerat riktigt bra, och använts i ett par kampanjer. Det är mycket för SL att improvisera, och anpassa, och det kan bli körigt ibland. Många olika saker att hålla reda på. Och allting är inte helt färdigt då det inte behövdes för de kampanjerna som spelats.

En favorit är att övertala spelarna det är nutid och slänga in lite halvt okulta saker, snart kommer rollpersonerna och spelarna vara övertygade om att det är magi eller monster, eftersom systemet stöder det, när allting har en mer vardaglig bakgrund, eller tvärt om.

Så läs genom, och kolla om det är något som tilltalar, nu har jag lagt upp det här åtminstone. Jag har bara tagit väck äventyren och SLPs.

http://thinker.dnsalias.com/temp/Drakar ... ennium.zip

Obs! Det är inget som rekommenderas till munchkin spelare att kolla i.
This space intentionally left blank