Wiki - Organisation

www.erebaltor.se/wiki
vije
Erebosisk Köpman
Inlägg: 372
Blev medlem: 2007-03-07 20:46

Inlägg av vije »

Ser bra ut :D
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Skulle jag kunna få någon åsikt på frågan jag ställer om Tideräkning här: viewtopic.php?t=231&start=45?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

de unga gudarna borde stå som en religion på huvudsidan, men dess olika gudar kan också finnas under gudar? annars ser det väl konstigt ut om bara LV och Aesir står där som religioner?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Låter bra, och frågan är således då också vad det skal stå; De Unga Gudarna, Unggudarna, De unga Gudarna, Unga Gudarna, de Unga gudarna...?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:Låter bra, och frågan är således då också vad det skal stå; De Unga Gudarna, Unggudarna, De unga Gudarna, Unga Gudarna, de Unga gudarna...?
De unga gudarna blir väl bra då Vije redan gjort en sida på wikin.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Lade till De unga gudarna, och De gamla gudarna under Religion på framsidan. Även Golwyndakulturen under Erebs historia.

(känns lite läskigt att ändra på något där :wink: )
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

birkebeineren skrev:Lade till De unga gudarna, och De gamla gudarna under Religion på framsidan. Även Golwyndakulturen under Erebs historia.

(känns lite läskigt att ändra på något där :wink: )
:twisted:
Feel free, men tala gärna om varför. Golwynda tycks ju finnas tillräckligt med idéer och bakgrundssubstans för att få egen rubrik.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Hejsan
En liten grej jag skulle vilja ha med som nån slags rubrik på wikin är
"Kartor"
Där man kan se en hel Ereb karta och på lite mindre områden/länder



Förövrigt är det så j***a kul att se att det produceras så mycket fortfarande
efter ett år
The Artist Formerly Known as Boris
ilmarinen
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-03-10 09:43
Ort: Linköping

Inlägg av ilmarinen »

Hans skrev:Hejsan
En liten grej jag skulle vilja ha med som nån slags rubrik på wikin är
"Kartor"
Där man kan se en hel Ereb karta och på lite mindre områden/länder



Förövrigt är det så j***a kul att se att det produceras så mycket fortfarande
efter ett år
Hmm...
Jag funderar lite hur/om en sådan rubrik skulle användas.
Jag gissar att det vanliga är att man vill se en karta för ett visst land eller plats, och då finns ju kartan där.

Det finns visserligen en kategori (Kategori:Kartor) som listar alla kartor.
Hans
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 400
Blev medlem: 2007-01-28 21:13
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Hans »

Man borde i alla fall ha någon Ereb karta någonstans om man inte vet redan vart alla länder ligger
The Artist Formerly Known as Boris
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

En fråga angående Soltågen:

Skal desse endast omtalas under den Lysande Vägen i wikin eller även ligga som egna artiklar som det länkas till? Allt som rör soltågen handlar inte om religionen utan berör även historia och politik men att gå i detalj kring detta är kanske onödigt när det informeras om LV.

Skulle en egen Soltågs artikkel kunna se ut som den gör här: viewtopic.php?t=362&start=15

..och så informeras det om LVs delaktighet mera kortfattat i den tråden.

Vad tycks? :?
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Soltågen kommer att vara med i artikeln om den Lysande Vägen (under historia) men borde också vara egna artiklar. En som kort beskriver vad soltåg generellt är och hur månge de var - och sedan en artikel för varje soltåg.... tycker jag.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

anders skrev:Soltågen kommer att vara med i artikeln om den Lysande Vägen (under historia) men borde också vara egna artiklar. En som kort beskriver vad soltåg generellt är och hur månge de var - och sedan en artikel för varje soltåg.... tycker jag.
Låter bra. Jag lägger ut texten och kan även försöka beskriva det Första på liknande vis.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Började wikifiera lite rörande Torshem och gjorde det som ett förslag till hur ett område kan se ut i wikin i motsättning till ett land.

Tyck till!! :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Nu har jag också petat lite i religionerna, men det blir inte så som jag vill för jag kan inte eller har inte tid at lära mig just nu.

Vad jag vill är alltså att det på första sidan finns länkarna * Gudar och *Religioner. Dessa leder i sin tur till var sin Kategori (dvs Kategori:Gudar och Kategori:Religioner). Båda kategorierna finns redan, men ser lite annorlunda ut än jag tänker mig. (Titta tex på Kategori:Lysande Vägen, så vill jag att det skall se ut!)

Under Religioner finns ett antal av religionerna listade, inte varje enskild gud, utan endast om de ingår i familj, har stor utbredning eller dyrkas i ett centralt Erebiskt rike. Religionerna är listade i bokstavsordning och tex Fraschikel kan finnas här det är Erebos dominerande religion.

Under Gudar ser det ut på samma sätt, men här är de enskilda gudarna listade i bokstavsordning och här finns inga länkar till religioner i övrigt. Denna kategori finns redan och behöver bara fyllas på.

Fylla på tror jag mig kunna göra, men länkandet till kategorier, underkategorier och sedan artiklarna finner jag svårt att våga mig på.

Hur låter mina idéer? Kan någon försöka sig på att ordna rätt länkar? :?
Skriv svar