Wiki - Senaste nytt

www.erebaltor.se/wiki
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2427
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Det lät positivt. Kan vi pusta ut alltså?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Ok, har fått svar från one.com, och tydligen ska jag uppgradera till nyaste MediaWiki... dock har jag inte en blekaste aning om hur man gör det. Någon hacker som vågar sig in på detta?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Hur går det, hittar vi någon?
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

...ser inte ut som det! :(
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Har ni försökt nå Rickard, han var väl en hejare på sådant eller?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

ilmarinen kanske kan hjälpa, även om det var länge sen han syntes till?
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Mikael skrev:Har ni försökt nå Rickard, han var väl en hejare på sådant eller?
Jag kan ingenting om wiki vad gäller att sköta en. Det enda jag vet är det jag läst mig till via ilmarinens länkar. :)

Egentligen undrar jag om det är så svårt arbete, om man ger sig sjutton och läser in sig på det.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Har precis skickat ett meddelande till ilmarinen och frågat om hjälp. Annars kanske du vill försöka Rickard?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Inte hört från ilmarinen ännu. :(
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hej!

Wikin fungerar, men den ser lite dassig ut! Men allt är där och den är redo att snyggas till. Detta var ett tre timmars jobb för en super-dator-guru, så tydligen var det inget lätt projekt!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Fan... upptäckte också att forumet är tillbaka som det såg ut för två veckor sedan. Hoppas allt var sparat... :oops:

De tre senast reggade medlemmerna är också borta!
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Angående forumet så har det inte skrivits så mycket de senaste veckorna men en och annan mindre diskussion har förekommit, angående Snoarskogen och Kasenu mest tror jag men även lite om Furgia och lite om Klomellien. Sen även några inlägg om Golwyndakulturen där bla Brior skrev och ett från en ny användare om en riddarorden. Inget av detta har varit färdiga texter förutom möjligens något om Furgia som förhoppningsvis Snibben har kvar.

Wikin ser lite trasig ut men det mesta finns kvar verkar det som, flera av rubrikerna som är tomma på framsidan har innehållet kvar under olika underrubriker, exempelvis alla språk även om kategorin och huvudartikel är borta. Underligheter verkar också finnas så som att artikeln Dvärgar inte finns men ändå gör det under titeln Dvärgar. Största förlusten vad jag kan se är Lysande Vägen-artikeln, delar av materialet finns kvar under egna artiklar men allt fanns inte i sådana och verkar nu saknas. :(

Hur som helst, tacka din kompis Spelknepe, utan honnom hade vi inte haft något.

...och om han sen i sin nåd skulle vilja lägga ytterligare en halvtimme eller så på de återstående småskadorna blir vi ännu gladare... ...och kan som tack dedikera till hans ära en riddarorden eller trevlig liten demonkult, en landsända med fin titel eller varför inte en hel vit fläck?! :D
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Problemet som jag försöker lösa just nu, är att våra märkliga tecken (Å, Ä, Ö och Æ) inte verkar fungera som de ska. Lysande vägen finns kvar. Sök på "Lysande" och du får upp en rolig länk.

Kort och gott... allt finns kvar, men det kan behövas redigeras för att få ordning!

Ifall jag inte får rätt på det, så får man gå in i de gamla artiklarna (t.ex. Lysande Vägen) och kopiera allt under "redigera" till ---> Lysande Vägen, så ska det fungera! :)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9016
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Försöker ordna till wikin och kom på följande:

Vissa kategorier är nu rödmarkerade som om de inte existerar (de som innehåller å, ä och ö i stavningen). Om man går in listan över kategorier kan den dock hittas med något förvanskad stavning. I denna syns vilka överordnade kategorier den sorterar under och dessa kan kopieras till den rödmarkerade som har rätt stavning. Nu finns det två kategorier med egentligen samma namn men alla artiklar finns i den med fel stavning. För att flytta dessa är det bara att gå in de olika artiklarna och trycka på redigera och sen spara utan att ändra något, då försvinner artikeln från den felstavade kategorien till den rätta.

Vet inte hur rätt detta är men det funkar.
Skriv svar