Altor

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Allt kommer med tiden, tror jag.

Varje lands historia, språk och kultur är beroende av alla närliggande och besläktade länders historia, språk och kulturer. På det viset utvecklas kartan och rollspelsvärlden vare sig vi vill det eller inte. Om erebaltor.se finns kvar länge nog (och det hoppas vi på), kommer Altor täckas totalt.

Kolla bara på det fantastiska arbete som nu äger rum med västra Akrogal. Det bygger på och är nödvändigt för det arbete som pågår med att utveckla östra Ereb. På samma sätt kommer arbetet med Kalmurri, Dharbia och Furgia ofrånkomligen leda till frågor om dessa områdens östra gränser, o.s.v., o.s.v.

På detta viset blir det också en väl sammanknuten värld.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Östra altor är intressant i frågor om hur det påverkar västra altor! Det är nog roligt att få en karta med lite namn - mest för att få en helhet, en hel värld att beskåda. :)
belfigor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-07-12 16:00

Re: Altor

Inlägg av belfigor »

Jag undrar lite hur det går med detta jätteprojekt; har sett lite nya, riktigt snygga kartor av Akrogal dyka upp nyligen, men hur går arbetet i stort?

Jag är riktigt imponerad av de kartor som producerats inte bara av Spelknepe, men också av andra här på forumet; särskilt "medeltidskartorna" av Kardien och Caddo är spektakulära.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Altor

Inlägg av Spelknepe »

Jo, bra fråga! Det blev ju denna som en enklare världskarta: http://www.erebaltor.se/other/Altor_stor_flat_n.jpg

Annars jobbar jag vidare med kartorna som just nu är utspridda lite här och var i forumet. Tanken är att så småningom samla alla i kartoteket precis som jag har gjort med kartorna över Akrogal.

Jag skulle kunna sätta ihop en ganska detaljerad karta över Västra Altor och kommer även att göra det någon dag! :)
belfigor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-07-12 16:00

Re: Altor

Inlägg av belfigor »

Jag har jobbat lite med din detaljerade karta över västra Altor för min spelgrupps kampanjer; lagt till de länder vi skapat, ändrat lite gränser, etc (samt att jag övat lite photoshop på vägen...), men den senaste versionen (som t ex kartan över Handelsalliansen) är enastående. En högupplöst version av den, i photoshop-format med lager, som jag kan leka med/öva på skulle vara kul 8)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Altor

Inlägg av Spelknepe »

belfigor skrev:Jag har jobbat lite med din detaljerade karta över västra Altor för min spelgrupps kampanjer; lagt till de länder vi skapat, ändrat lite gränser, etc (samt att jag övat lite photoshop på vägen...), men den senaste versionen (som t ex kartan över Handelsalliansen) är enastående. En högupplöst version av den, i photoshop-format med lager, som jag kan leka med/öva på skulle vara kul 8)
Hah, det kommer bli en högupplöst version. Ifall det kommer bli lager så blir det endast med eller utan text isåfall. :) Mina Photoshopfiler ligger på runt 1.2 gigabyte. ;)
belfigor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-07-12 16:00

Re: Altor

Inlägg av belfigor »

Spelknepe skrev:Mina Photoshopfiler ligger på runt 1.2 gigabyte.
Typ som den jag jobbar i då. Var mest ute efter att få en utan gränserna; min spelgrupp har orsakat lite... förändringar :twisted:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Altor

Inlägg av Spelknepe »

Ja det kan jag nog ordna!
belfigor
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 4
Blev medlem: 2012-07-12 16:00

Re: Altor

Inlägg av belfigor »

Känn ingen brådska bara; bättre att det blir bra. När du känner dig klar kan jag skicka en inbjudan till en mapp i dropbox där du kan lägga upp en kopia (eller något i den stilen).

Jag är inte duktig nog på Photoshop eller dylikt för att göra kartor ens av de mer rudimentära typerna, men dra lite gränser och sätta ut städer kan jag göra :)

Sen är det bra o ha något bra att utgå ifrån, när man leker runt i photoshop - man ser direkt om det håller måttet eller ej.
Syrthion
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2016-02-11 16:08

Re: Altor

Inlägg av Syrthion »

Hej! finns altorkartan i en högupplöst bild? =) Hade tänkt fixa ett rollspelsrum åt våran spelgrupp och då vore det kul att göra en fototapet av altorkartan.
Någon som som skulle kunna hjälpa mig med det? =9 Har den berömda tummen mitt i handen när det kommer till sånt =)
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Altor

Inlägg av Spelknepe »

Hej!

Tyvärr, den största storleken är inte speciellt stor - ungefär 80 centimeter bred och lite mindre på höjden.
Härligt med ett rollspelsrum! Sånt man drömmer om att inreda! :)

Jag kan lägga upp den ändå om du vill kolla på den?

https://www.dropbox.com/s/qj4vthurz04l3 ... n.jpg?dl=0
Syrthion
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2016-02-11 16:08

Re: Altor

Inlägg av Syrthion »

Tack! ska ge det ett försök i alla fall =)

Ska bli riktigt roligt att göra i ordning rummet!
Skriv svar