Uppdatering

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Jäkla stilig karta Spelknepe =)
Men en sak ja tycker bör ändras är tätheten i skogen.Lite för mycket av bakgrunden tycker ja synns i skogarna. Kanske är en tanke bakom det och en förklaring men det är iaf va ja tycker.
Och om det inte är för mycke problem så kanske "Bevel and Emboss" kanske ska va lite kortare och mörkare om det går, kanske blir för otydligt då?
Misstänker att det ska va klippor då det inte finns överallt?
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Där är faktiskt ingen Bevel på skogen alls. Däremot är där 1 pixel Inner Shadow för att skogen ska synas bättre. Så den går inte att göra kortare, och den är redan väldigt mörk. :)

Att göra skogen tätare gör den inte bättre, utan den blir bara mer "sörjig". Skogen är ritad med en trädformad brush med scatter-funktion. Och "rör" träden vid varandra så klumpar den ihop. Du kan se lite av detta i skogen öster om Mastika Agga.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Uppdatering: http://www.erebaltor.se/kartor/00_ereb_full_light.jpg - Obs 33 MB!

• Har lagt till Kalklanden med städer, flod och höjder enligt Briors direktiv
• Har lagt till tre sköldar; Mirel, Jorduashur och Mereld. Dessa kan komma att ändras i ett senare skede beroende på vad folk och fä tycker.
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Det fungerar inte för mig :/
A fat man brings a cushion wherever he goes
Användarens profilbild
Alendor
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 840
Blev medlem: 2007-05-25 14:44
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Alendor »

Spelknepe skrev:Där är faktiskt ingen Bevel på skogen alls.
Ok, men ja tänkte på kusten då =)
Skogen va det enbart tätheten ja inte tyckte va tillräcklig
Clay of my clay, thou shall not kill! Thou shall not die!
Utrustningslista: http://rpg.malgol.se/drakar/utrustning/
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Kan pilla med det och se hur det ser ut...
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Sopodlare skrev:Det fungerar inte för mig :/
Inte mig heller...:(
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Det fungerar för mig, både hemma och på jobb. Jag använder Internet Explorer, vad använder ni?

Prova högerklicka och ladda ner filen?
Sopodlare
Erebosisk Köpman
Inlägg: 384
Blev medlem: 2007-06-13 21:39
Ort: Kallhäll, Järfälla, Stockholm

Inlägg av Sopodlare »

Använder explorer, dock inte nyaste versionen.

Nedladdningen fungerar perfekt, förstår inte riktigt varför det inte fungerar när jag bara klickar. Jaja...

Fin karta iaf :D
A fat man brings a cushion wherever he goes
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Ja nu funkar det för mig med! :D

Ny observation: I Svartfolk finns en karta över landområdet närmast Fristaden med floder, kullar, berg och någon by tror jag. Bara ett tips!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Tjusigt värre, som vanligt:)

Gällande Jorduashurskölden skulle jag kunna tänka mig exempelvis draken lite mer fornnordiskt ornament, men å andra sidan, fram tills dess att ngn har tagit på sig området ser jag inget skäl att ändra på den:)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Bergdahl
Barbisk Hövding
Inlägg: 947
Blev medlem: 2007-01-28 21:40
Ort: Örebro

Inlägg av Bergdahl »

Mikael skrev:Ja nu funkar det för mig med! :D

Ny observation: I Svartfolk finns en karta över landområdet närmast Fristaden med floder, kullar, berg och någon by tror jag. Bara ett tips!
Är staden nordost om Fristaden kanske Ereno, den ersättningsstad som byggdes av dalkerna efter Fristadens fall? I sådana fall kanske det kan vara en ide att sätta ut den på kartan när det tom finns ett namn på staden.

Sen så är jag lite undrande till vad de svarta heldragna linjerna på krtan skall föreställa, är det verkligen floder? I sådana fall rinner ju de vattendragen väldigt konstigt... fast det gör ju iofs en hel del vattendrag på erebkartan. Eller är det vägar? Men i sådana fall väldigt konstig dragning på de vägarna... blir inte klok på det hela. :oops:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Bergdahl: Satt precis och kikade på de också... de kan inte vara floder för då rinner de väldigt märkligt norr om Mörkrets berg... sen så finns där e "riktig" flod längst ner på kartan, och den ser helt annorlunda ut.

Ereno skulle det kunna vara. Ska sätta ut den till nästa version av kartan.
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Detta var faktiskt lite roligt...

Jag håller ju på att förstora upp alla kartorna (dubbla storleken) helt enkelt för att jag inte var nöjd med den förra upplösningen som ni kan se på detta lilla exempel...

Den gamla upplösningen
Bild

Den nya upplösningen
Bild

Hursomhelst så har jag förstorat upp Ereb, och nu Soluna. För skoj skulle provade jag att dubbla min "Västra Altor" karta i storlek och lägga in fullversionen av Ereb och Soluna i den...

...det visade sig att Västra halvklotet blev 42000 x 41366, gick endast att spara som PSB, RAW eller TIF och blev som TIF 450 mb stor.

Så, jag kommer färdigställa denna karta, och om någon vill ha den i fullversion så får ni säga till. Halvversionen kommer dock bli lika utmärkt och kan laddas ner som JPG när den är färdig.

För övrigt så är den andra exemplet av Beyral ovan i halvversion. Fullversionen ser ut såhär:

Bild

Personligen tycker jag den artar sig bäst i 50% storlek. :)
Användarens profilbild
Dudde
Felicisk Råttfångare
Inlägg: 2
Blev medlem: 2007-09-26 09:22
Ort: Södertälje
Kontakt:

Inlägg av Dudde »

Först och främst: Jäkligt snygga kartor! Jag är djupt imponerad och ser fram emot nästa uppdatering.

Sedan en kommentar: Går det att ange en skala som talar om hur lång en pixel blir? Alltså att man i en viss skala har kilometer och mil angivet som vanligt men också att "På den här skalan är varje pixel XX meter" typ?

Anywho, tack för ett mästerligt arbete.

/Dudde
"-Schpedoinkle!"
Skriv svar