Havet mellan Erebos och Berendien

Kartor samt kartrelaterade inlägg
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Re: Havet mellan Erebos och Berendien

Inlägg av Mikael »

Vattnen mellan Felicien och en slags triangel över Montagor till Kiorsham och säg Carlson i Efaro har ett namn i Felcienmodulen...även om jag just nu inte minns vad. :oops:
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Havet mellan Erebos och Berendien

Inlägg av birkebeineren »

Lite oklart vad du menar här Mikael ...fast det verkar du medveten om själv. :wink:

Enios sund är ligger mellan Felicien och Soluna/Efaro men du tänker dig längre mot sydväst... Kanske Vägen bort som är det område där en diger malström försvårar all färdsel i nordlig riktning upp från Ormsjön (stark sydlig vind behövs för det)?

Farbanda är ett gammalt namn på nordvästra Soluna men det avser land och inte hav vill jag minnas...
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Havet mellan Erebos och Berendien

Inlägg av Jeb »

Jag har tittat runt lite i Kopparhavets Kapare och Erebboxen Kampanj. Vad tror herrskapet om att lägga Vargvattnet mellan Gringul och Arno? Där opererar Dundrins Havets Vargar. Ulvrännet är sista utsatta sträckan på Kopparkonvojen. Ordo Nova har skyddat sina skepp med fredsavtal, men tittar bort om andra utsätts för "tullar" eller marin beskyddarverksamhet.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Havet mellan Erebos och Berendien

Inlägg av birkebeineren »

Vargvattnet låter bra som namn på området mellan Caddo och Beyural i Erebos. Även Ulvrännet som en benämning handlare använder om sista sträckan av Kopparkonvojen. Vår och höst är det mycket farligt att segla här men något säkrare under sommar och vinter då Dunderins kaparbrev inte är giltiga.
Jeb
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 664
Blev medlem: 2007-07-09 09:26
Ort: Lysekil

Re: Havet mellan Erebos och Berendien

Inlägg av Jeb »

Svårare än så behöver det inte vara. Första gången du seglat Ulvrännet oskadd hålls en liten ritual på däck. "Vargungarna" får kyssa Frachikels utsändes (någon ombord) fötter. Flera sjömän tatuerar en vargtass på foten som minne. En viss respekt ges dem som klarat resan utan missöde.
Skriv svar