Moduler

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Spelknepe skrev:wikin (som behöver putsas upp lite) växer och är i nuläget ganska stor. Fysiska PDF'er behöver inte innebära att det inte händer något, men visst hade det varit roligt! ,)
"(Not: visst har det hänt saker i wikin och på forumet men jag talar om en produktion av färdiga prylar att visa upp.)" (min emfas)
Grisodlar'n skrev:Det är väl ingenting som säger att varje pdf ska ha samma sidomfång som Caddo?
Sant. Man ska inte arbeta utifrån några satta ribbor utan utifrån att få någonting "klart". Vad som saknas behöver personen gå igenom och försöka ordna till det.

"Klart" är givetvis relativt. Caddo fortsätter att växa även efter pdf-filen är klar men vad jag menar med ordet är förhoppningsvis är det självklart vad jag menar i fallet.
Mikael skrev:OK jag antar utmaningen, välj ett land så ska jag kolla igenom vad som återstår. Birke och ni andra hjälper mig säkert.
Felicienartkeln var cool med skepp och nakna bröst, men bilderna är tagna från andra ställen. Ingen fel med länkning men det är bilder men det är inget som vi kan använda i modulen. Vi behöver någon som kan teckna bilderna. Att rita av en bild är dock ett brott mot upphovsrätten medan att rita av ett vanligt fotografi är det inte. Bilder på kläderna vore också ballt att ha.

Det jag ställer mig frågande till är om man ska ha artikelfördjupningarna med i artikeln. Visserligen kan personen (Mikael i detta fall) som sammanställer texten få avgöra från fall till fall.
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Wikiartikeln för Felicien är inte redigerad utan materialet från forumet är bara ditflyttat. Det har blivit så med många artiklar, med länkar och kopierade diskussioner, för att kunna samla material och ideer från hela forumet. Bildlänkarna är inte tänkta att finnas med i en pdf men för att visa hur författaren tänkt.

Går du genom Felicien Mikael så assisterar jag gärna. :)
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Är det som så att vi vill jobba mot en Felicienmodul härnäst alltså?

Jag vet att jag lovade rita lite saker i bildtråden i omröstningen som gick lite segt. Jag kan tänka mig att börja småjobba lite med bilder till Felicien istället om målet är att sammanställa och förfärdiga modulen. Jag vill dock inflika att jag delar min rittid med företagande och varannanvecka-papperi, så jag kan inte hålla ngt abnormt tempo...

Är det möjligen som så att ngn har nån kontakt med Anders och Adragoor? Det vore intressant att fråga om dom vill hjälpa till med kartor, border, illustrationer etc?

Jag tar emot förslag på illustrationer till Felicien. Jag ska börja med att skriva ut bilderna från tråden som referensmaterial. :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

Fafnir skrev:Jag vill dock inflika att jag delar min rittid med företagande och varannanvecka-papperi, så jag kan inte hålla ngt abnormt tempo...
Alla bidrag är välkomna. :)
Är det möjligen som så att ngn har nån kontakt med Anders och Adragoor? Det vore intressant att fråga om dom vill hjälpa till med kartor, border, illustrationer etc?
Adragoor svarade i tråden och jag skickade precis iväg ett mail till Anders. Tyvärr har jag tappat honom på msn. Jag har även dragit iväg ett PM till DrHus även om jag tror mail hade varit mer värt.
Jag tar emot förslag på illustrationer till Felicien. Jag ska börja med att skriva ut bilderna från tråden som referensmaterial. :)
Ta gärna kommandot och styr upp vilka som kommer att rita vilka av bilderna. Det behöver inte basuneras ut på forumet, men bara så att tecknarna vet ungefär vad de ska göra och att det inte blir något dubbelarbete.

Hädanefter kommer jag att göra inlägg om Felicien i dess rätta tråd. :)
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
Fraxinus
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1634
Blev medlem: 2007-05-10 01:12
Ort: Stockholm

Inlägg av Fraxinus »

Jag ska försöka avsluta de sista hertigdömena, Pendon, Torilskogen och Nordbergaskogen den här sommaren och lägga handen på ytterligare några saker (ett par städer som Hixani, Luksilo, Kra, Fristaden, Pharynx och Tofi) . Input vad som mer behöver tas upp är välkommet.
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Passade på att tipsa Fenix om sajten. Vi får se om det ger ngt gensvar :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Aidne halvön

Inlägg av jadelotuz »

Fraxinus? är du officiell arbetare för just bara Zorakin, eller Kardien eller hela Aidne halvön?

Jag har inte varit här aktivt på ett tag (närmare ett halvår ... eller helt) så jag försöker bara uppdatera mig. Jag har spenderat mycket tid i dessa trakter iaf (som SL) ... å fyllt ut en hel del saker iaf främst rörande Zorakins Greveryd å öster om det. Ville bara se hur saker å ting artar sig :)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Fafnir skrev:Passade på att tipsa Fenix om sajten. Vi får se om det ger ngt gensvar :)
Nu har jag fått svar :)

...Jättekul projekt... ...Vi hinner tyvärr inte få med er i vårt nästa nummer av Fenix, men tänkte skriva lite om er i vårt majnummer. Vi har kontaktat en av våra frilansare och bett honom titta på sajten och materialet där, samt gärna komplettera det med en intervju med er som ligger bakom...

Lämpliga talesmän om det blir aktuellt anser jag Spelknepe, Birke och Mikael, samt Anders om möjligt, då sannolikt Caddomodulen kommer att komma på tal :)
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
gtjorgo
Nidländsk Domare
Inlägg: 2421
Blev medlem: 2008-05-24 13:54
Ort: Östersund

Inlägg av gtjorgo »

Fan vad grymt! :)
Lycka till under intervjun gossar!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Låter intressant :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Kul!
Kan vi likt tronarvingen pressa ut Felicien innan dess?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Bra jobbat Fafnir, kan bli mycket interessant. :D

Om vi inte får klart Felicien (där jag själv har utlovat ännu ofärdiga texter :oops: ) så kanske Palinor? Annars har vi också mycket fint att visa upp om Kardien, Ransard ...och även Furgia!!
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Fafnir »

Zorakin och Kardien ligger ju också i slutfasen:)
Ngt ska vi nog kunna avsluta.

Palinor verkar närmast ifall Peter har möjligheten och tiden att putsa på slutklämen. Layout, border etc? Har vi ngn dom kan hoppa in? Rickard layouade väl Caddo? Men borderna var ju Adragoor och han har vi ju inte sett till på en stund.

Karta över länen vore ju trevligt också. Fler illustrationer? Palinor och Kardien är väl de som har flest illustrationer i nuläget. Felicien behöver fler.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Användarens profilbild
Rubicon
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 162
Blev medlem: 2010-06-05 18:28
Ort: Härnösand

Inlägg av Rubicon »

Oooh uppmärksamhet av media! :lol: Kan förhoppningsvis slänga ett par ögon på Felicien i helgen och se efter om det är något jag kan åtgärda eller glömt att fixa som jag lovat, har nog för första gången sen i september lite att göra över helgen.
-Vi kåt nik och Lill-Aron? Vilka fåniga namn!
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag tror det behövs lite fylligare beskrivna städer.
Skriv svar