Moduler

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Med Hynsolge så borde väl fokus ligga på att beskriva kriget. Det är ju själva kärnan.
Krille
Caddisk Bågskytt
Inlägg: 156
Blev medlem: 2008-02-28 15:52

Inlägg av Krille »

Hur går det nu med modulerna eftersom att forumet verkat ganska inaktivt?

Finns någon på ritbordet?
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Krille skrev:Hur går det nu med modulerna eftersom att forumet verkat ganska inaktivt?

Finns någon på ritbordet?
Tja, säg det. Jag planerar fortfarande att skriva färdigt Kardien, men produktiviteten är inte så hög så det lär nog inte bli i år i alla fall... :D
ollonbrus
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-04-11 10:04

Inlägg av ollonbrus »

Blev det några PDF:er ?

Har upptäckt den här härliga sidan alldeles försent. Ska kolla igenom alla texter och se om jag kan bidra med något.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Kolla Filarkivet på sidans framsida. Caddo-pdfn är vi riktigt stolta av! :)
ollonbrus
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-04-11 10:04

Inlägg av ollonbrus »

Tack för infon den var ju riktigt genomarbetad.
Användarens profilbild
Rickard
Hynsolgisk Shaman
Inlägg: 480
Blev medlem: 2007-02-06 00:42
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Rickard »

birkebeineren skrev:Kolla Filarkivet på sidans framsida. Caddo-pdfn är vi riktigt stolta av! :)
Men tyvärr var det tre år sedan den skapades. Jag läste igår igenom följande tråd på Rollspel.nu där Spelknepe stolt deklarerade att sidan var ett år gammal och att Caddomodulen var resultatet.

Folk hurrade och sade saker som:
"Jag är djupt imponerad av den höga standarden på detta material."
"Jag tror att jag måste återvända till Ereb Altors-forum och försöka vara delaktig i nästa stora projekt. Ge mig en uppgift!"
"Jag är imponerad. Det är nästan så att jag, som aldrig ens varit särskilt imponerad av Ereb Altor, blir sugen på att rollspela där!"
"...undrar om fler, liknande moduler, kan vara på gång."

Och sedan ... har det inte hänt någonting. Jag blev lite vemodig när jag insåg det. Hade vi fortsatt producera kanske vi hade kunnat dragit mer folk och kanske även kunnat bli ett namn att räkna med. Ereb Altor hade fått ett uppsving i popularitet. Fast inga projekt har blivit klara. Vad har hänt, folk?

Vad behövs det för att folk ska skriva klart? En projektledare? En struktur? Själv skrev jag 50 sidor till Mutantmatiné på två veckor, inkluderat layout och korrektur. Detta låg i grund med att jag hade tidigare texter i bagaget och att jag hade speltestat systemet i ett halvår men undvikit att skriva texter fram tills jag kände att systemet var klart och jag bara behövde skriva ned det.

Så jag vet att det går att på kort tid skriva klart. Men vad behövs det för att få folk att göra det? Jag kommer alltid försöka ha en ledig hand för att göra sättningen och kan även tänka mig att korrekturläsa. Det enda jag väntar på är färdiga texter.

(Not: visst har det hänt saker i wikin och på forumet men jag talar om en produktion av färdiga prylar att visa upp.)
Ni har en spelvärld, men har ni ett regelsystem?
Matiné (läs reglerna)
ollonbrus
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-04-11 10:04

Inlägg av ollonbrus »

Hej alla skapare

Nu har jag skummat igenom en hel del av trådarna som finns här på forumet och fått en liten bättre bild av vad som pågår i detta mastodontprojekt. Jag är säker på att när Spelknepe har sammanställt alla de underbara kartorna och samlat dom på ett och samma ställe samt paketerat dom snyggt, så är "spelplanen" skapad och jag tror fler börjar skriva när man ser att grundstenen är lagd.

Jag är övertygad om att Spelknepe navigerar den här skutan mot rätt destination sakta men säkert.

Att skapa en ATLAS är helt klart första steget att ta.

/Ollonbrus
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Rickard skrev:
birkebeineren skrev:Kolla Filarkivet på sidans framsida. Caddo-pdfn är vi riktigt stolta av! :)
Men tyvärr var det tre år sedan den skapades. Jag läste igår igenom följande tråd på Rollspel.nu där Spelknepe stolt deklarerade att sidan var ett år gammal och att Caddomodulen var resultatet.

Folk hurrade och sade saker som:
"Jag är djupt imponerad av den höga standarden på detta material."
"Jag tror att jag måste återvända till Ereb Altors-forum och försöka vara delaktig i nästa stora projekt. Ge mig en uppgift!"
"Jag är imponerad. Det är nästan så att jag, som aldrig ens varit särskilt imponerad av Ereb Altor, blir sugen på att rollspela där!"
"...undrar om fler, liknande moduler, kan vara på gång."

Och sedan ... har det inte hänt någonting. Jag blev lite vemodig när jag insåg det. Hade vi fortsatt producera kanske vi hade kunnat dragit mer folk och kanske även kunnat bli ett namn att räkna med. Ereb Altor hade fått ett uppsving i popularitet. Fast inga projekt har blivit klara. Vad har hänt, folk?

Vad behövs det för att folk ska skriva klart? En projektledare? En struktur? Själv skrev jag 50 sidor till Mutantmatiné på två veckor, inkluderat layout och korrektur. Detta låg i grund med att jag hade tidigare texter i bagaget och att jag hade speltestat systemet i ett halvår men undvikit att skriva texter fram tills jag kände att systemet var klart och jag bara behövde skriva ned det.

Så jag vet att det går att på kort tid skriva klart. Men vad behövs det för att få folk att göra det? Jag kommer alltid försöka ha en ledig hand för att göra sättningen och kan även tänka mig att korrekturläsa. Det enda jag väntar på är färdiga texter.

(Not: visst har det hänt saker i wikin och på forumet men jag talar om en produktion av färdiga prylar att visa upp.)
Så gott som färdigt material finns dock och för att ta dig på orden mäster Rickard: Vad kan göra med Felicien :?:
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

ollonbrus: Var inte för säker! Spelknepe har varit inaktiv länge, men fått ett litet ryck just nu med kartorna.

Rickard: Håller med dig och ändå inte. Det händer saker. Det skrivs saker var och varannan dag och wikin (som behöver putsas upp lite) växer och är i nuläget ganska stor. Fysiska PDF'er behöver inte innebära att det inte händer något, men visst hade det varit roligt! ,)
ollonbrus
Jordakisk Bärsärk
Inlägg: 25
Blev medlem: 2011-04-11 10:04

Inlägg av ollonbrus »

Spelknepe Jag tror på dig ! Bättre att skynda långsamt som det så fint heter :lol: Kartorna är grundstenarna i det här projektet. Sitter och fantiserar om hur man upplevde sina första Världsatlas när man gick i grundskolan. Vore galet nice att trycka kartorna på ett riktigt tryckeri den dagen då det "plötsligt händer det"
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Kardien, Zorakin, Klomellien, RAnsard äår väl de som ligger närmast en pdf.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9003
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

OCH Felicien, kolla omfånget av det materialet Dr Hus lämnade :!:
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Inlägg av Grisodlar'n »

Jag tror nog att många trådar här på forumet innehåller tillräckligt med stoff för pdf:er. Det är väl ingenting som säger att varje pdf ska ha samma sidomfång som Caddo? Ibland tror jag att ni har satt ribban lite väl högt, och att mycket tid läggs på intrikata detaljer. Det finns det väl ingenting som hindrar att mer djuplodande material tillkommer i form av något addendum? Sinkadus innehöll ju t ex sådana artiklar som gav mer kött på benen.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

OK jag antar utmaningen, välj ett land så ska jag kolla igenom vad som återstår. Birke och ni andra hjälper mig säkert.
Skriv svar