Vad ska jag göra?

Här diskuterar vi arbetet, framgångar, bakslag, kakrecept och planering.
Andy
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-02-08 07:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Vad ska jag göra?

Inlägg av Andy »

Efter att ha sett Caddo.pdf:en (och färdigställt Saga Trudvang) är jag nu riktigt sugen på att skriva något till erebaltor.se.

Så, vad ska jag göra?

Jag är väl insatt i Ereb Altor och har lästa iallafall 75% av alla moduler som getts ut av Äventyrsspel och bläddrat i alla Sinkadus som existerar och har alla (utom nummer 1 och 2). Det var lite om mig. :D

Vem vill ha hjälp och var gör jag bästa insatsen? :D
Användarens profilbild
Adragoor
Mirelsk Ramkrigare
Inlägg: 1759
Blev medlem: 2007-03-12 20:26
Ort: Lund

Inlägg av Adragoor »

Kolla igenom lite på forumet och se om det finns något område som inte har någon ansvarig. Cereval kanske? Eller så är det bara att skriva och diskutera och bidra var du vill... Du måste inte vara ansvarig för ett område för att bidra med material...

Kör loss bara. Vi väntar med spänning på vad du har att komma med. :)
Andy
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-02-08 07:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Andy »

Jag tar gärna Cereval. Jag har tokläst på om det landet inför en kampanj för många år sedan.

Hur mycket får man ändra? Drakmästare, massa snälla troll och sådant som det finns i Cereval, kan man ta bort sådant eller?

Kanske ska starta en Cerevaltråd under rätt forum där jag kan fortsätta diskussionen. :D

Tack för hjälpen Adragoor.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Andy,

Välkommen ombord! :D Det finns redan en tråd om Cereval under "Länder & Platser". Läs igenom den och börja posta dina tankar.

Som det vanligtvis fungerar här på forumet så skriver du som ämnesansvarig dina tankar och förslag, sedan tycker vi andra forumister till och sedan färdigställer su ett förslag på text som slutligen går upp på Wikin.

Ska bli kul att se Cereval utvecklas.... Kändes alltid lite "out-of-place" tidigare.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Andy
Berendisk Vintrampare
Inlägg: 55
Blev medlem: 2007-02-08 07:52
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Andy »

Jag har redan startat på Cerevaltråden.

Men det är bra att vet hur saker funkar och det tackar jag för.

Ja, Cereval var alltid lite special (på ett konstigt sätt) men jag tror att det finns lite guldklimpar där (eller ska jag säga silverklimpar :D , hahaha, torrt skämt, förlåt).

Så Cereval är på gång. Men jag ska läsa på, mycket.
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Välkommen Andy!

Jag har en nästan klar text om den narguriska invandringen till Cereval och skal forsöka skriva klart den i kväll så att historiebiten kommer med från början. Det skal bli interesant att se vad vi kan få ut av månsilver, drakherrar och elefantfåglar! :)
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Välkommen Andy!!! :D
Cereval är en het potatis vi gjort gröt på och tassat kring med äggskal under fötterna. Där finns många heta viljor och bestämda åsikter (inte enda stället heller! :roll: ).

Ser fram emot att någon tar tag i det där!

Grundregeln kan klumpigt sammanfattas som att strykningar av saker som finns i källorna endast sker om alla (öhh 97,5%?) tycker det kan strykas, annars skall det vara kvar. MEN, och det ÄR ett stort MEN, man kan i ganska stor utsträckning skriva om och förbättra. På det viset har Lindskiarna, ankor, råttmän m.m. fått nya fans på forumet.

Nu dyker jag över till Cereval!
Användarens profilbild
Spelknepe
Admin
Inlägg: 2518
Blev medlem: 2007-01-25 20:26
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Spelknepe »

Hej och välkommen Andy!

Börja med och kolla på denna tråden: Arbetsfördelning & Riktlinje

Längst ner står där några punkter som är sammanställde i ett tidigt skede av oss på forumet. Som ovanstående har nämt så fungerar det i följande steg...

• Läs igenom vad som är skrivet i tråden. Det behöver inte vara skrivet i sten, men ibland dyker där upp inlägg som kanske direkt berör ett annat ämne (t.ex. Cereval berör Nargur, Nargur berör Cereval) som man måste ta hänsyn till.
• Vädra dina tankar, börja stort eller smått. Du kommer väldigt snart få kommentarer av andra användare.
• Skriver du om ett land i fråga, så bör du ta en titt på denna tråd. Det är en riktlinje hur vi organiserar upp ett land och dess punkter. Mest för att täcka upp alla områden samt att se till så att vi låter en röd tråd löpa igenom alla dokument.

Har du fler frågar så bara fråga på!
/Spelknepe
Användarens profilbild
Psipo
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 827
Blev medlem: 2007-02-14 20:01

Inlägg av Psipo »

Välkommen Andy!

/Traffaut på wrnu
Skriv svar