Minotaurer

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Inlägg av birkebeineren »

Minotaurmastare Mikael! :D
Regil
Kardisk Kung
Inlägg: 1399
Blev medlem: 2007-04-16 14:25
Ort: Stockholm

Inlägg av Regil »

Jag tyckte också att det var en mycket bra text!
Användarens profilbild
Albrekt
Cerevalisk Drakryttare
Inlägg: 646
Blev medlem: 2008-11-22 14:08
Ort: Jakarta, Indonesien

Inlägg av Albrekt »

Hur gammal blir en minotaur?
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Albrekt skrev:Hur gammal blir en minotaur?
Svår fråga, enligt källorna tycks de leva ett aktivt vuxet liv i åldrarna 14-55 år. De lever ofta ett hårt och våldsamt liv och 55 år får nog anses som en ovanligt hög ålder.
Detta till trots har de magiskt ursprung och de Minotaurer som lever mer tillbakadragna, lugna, sunda och priviligerade liv kan nog bli mer än dubbelt så gamla tycker jag. Jag ser gärna att vissa av Otahurs tempelminotaurer blir 75-100 år samt att det finns sägner om flerhundraåriga minotaurer i djupa skogar och djungler. Det låter kanske osannolikt, men den magi som en gång skapade dem kan ha fått den effekten.
LoveFiction
Zorakisk Väpnare
Inlägg: 96
Blev medlem: 2010-12-15 19:16
Ort: Uppsala

Minotaurer med egen kultur

Inlägg av LoveFiction »

Efter att ha läst tråden antar jag att det inte finns något intresse för artikeln från Sinkadus nummer 8 i fråga?
Annars kan jag med lätthet föra in den här ^^
Själv är jag väldigt förtjust i deras lekar, dryckesvanor och andra säregenheter.
Däremot tillåter jag endast 'lärda' minotauer i spel, då de som krigare aldrig går att stoppa (jag har försökt med två karaktärer, den andra fick jag släppa loss fyra Skuggbestar (Ärans Väg, slutet) på för att få ihjäl).

Till stor del har jag annars gett dem liknande livsstil som taurens i Azeroth, och placerat dem långt ut i vildmarkerna, med enstaka äventyrare eller landsförvisade stackare i civiliserade trakter.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Sinkadus nr 8 är tagen i beaktande och är en källa.
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Meningsskiljaktigheter slutdiskuteras i Jorduashur...
http://www.seriegalleriet.se/main.php?v ... ail=006417
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Minotaurer

Inlägg av skaraborgarn »

Finns det olika sorter då?
I Drakar och demoner den första utgåvan har man med minoutar med "Long horn".
I monsterboken är minoutaren mer lik vanlig Tjur. Kan ha fel inte läst på länge.
En del verkar mer vara raggiga bufflar.

En minoutar med väldigt stora horn har ju ett bra vapen men kanske svårt att smyga runt i tunnlar och labyrinter.
Och hur är det med svans?
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Minotaurer

Inlägg av Grisodlar'n »

Och kvinnliga minotaurer, har de koliknande juver? Ibland tänker jag på sådana detaljer, men ärligt talat kommer jag inte ihåg ett endaste äventyr med en kvinnlig minotaur. De kanske inte ens existerar? Har det stötts och blötts på forumet?
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Minotaurer

Inlägg av skaraborgarn »

Här är en länk till en minoutariska: https://www.pinterest.se/pin/483644447483128147/
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Minotaurer

Inlägg av Grisodlar'n »

skaraborgarn skrev: 2019-05-25 21:07 Här är en länk till en minoutariska: https://www.pinterest.se/pin/483644447483128147/
Ja, jag kollade bilden. Undrar hur hon skulle se ut med juver vid magtrakten däremot? Som den där obscena blåmjölkvarelsen i Star Wars: The Last Jedi?
birkebeineren
Admin
Inlägg: 9013
Blev medlem: 2007-02-27 07:25

Re: Minotaurer

Inlägg av birkebeineren »

Jag skulle gissa att Altor rymmer olika typer av minotaurer och att de likt olika arter av oxdjur i vår världs fauna kan ha olika typer av horn. Frågan är i vilken utsträckning Erebs lärde har agnat frågan någon uppmärksamhet? Har kanske Samkarnas lärde bättre vetskap?

Angående svans så tycker jag att alla minotaurer har det, men gärna av olik längd.

Juver på kvinnliga minotaurer blir kanske lite väl konstigt? Skulle nog föreslå att Altors oxhumanoider har två bröst.
Användarens profilbild
Grisodlar'n
Kardisk Bontisâl
Inlägg: 1460
Blev medlem: 2007-11-09 01:15
Ort: Västerås

Re: Minotaurer

Inlägg av Grisodlar'n »

birkebeineren skrev: 2019-05-26 08:46 Jag skulle gissa att Altor rymmer olika typer av minotaurer och att de likt olika arter av oxdjur i vår världs fauna kan ha olika typer av horn. Frågan är i vilken utsträckning Erebs lärde har agnat frågan någon uppmärksamhet? Har kanske Samkarnas lärde bättre vetskap?

Angående svans så tycker jag att alla minotaurer har det, men gärna av olik längd.

Juver på kvinnliga minotaurer blir kanske lite väl konstigt? Skulle nog föreslå att Altors oxhumanoider har två bröst.
Ja, det funkar ju naturligtvis. Juver är väl mer praktiskt om man går på alla fyra, kan tänka.
Användarens profilbild
skaraborgarn
Nidländsk Domare
Inlägg: 2262
Blev medlem: 2019-05-25 10:34
Ort: Skaraborg

Re: Minotaurer

Inlägg av skaraborgarn »

Kan människa och orch få avkomma då kanske det kan bli avkomma mellan människa och minoutar?
Användarens profilbild
Fafnir
Vortiger
Inlägg: 2248
Blev medlem: 2007-02-09 12:19
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Minotaurer

Inlägg av Fafnir »

I många spel är människan avlingsbar på i en mängd olika varianter.
Halvorch, halvalv, halvtypallt.
Andra verkar mindre vanliga. Orchalv, anktroll, minokentaur...

Kanske är människan särskilt kompatibel i sin runa?

Det finns en story på forumet att människor föder minotaurer men då som en ”välsignelse” snarare än en korsbefruktning.
...Men vem skall föra våra runor, så väl, med den äran?
----------
Instagram: porkypete
----------
Skriv svar