Lindskiarnar

Allt om raser och folkslag som inte nämns i landsbeskrivningarna
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Kvinnfolk i Ereb så klart.

Inlägg av jadelotuz »

Tjenixen! jag har inget direkt nytt å tillägga idag om Lindskiarn, förrutom en skiss. Jag håller lite emellanåt å skissar på en "kvinnlig" variant (tycker allmänt att det vore trevligt med representanter från bägge, eller flera kön av varge ras som finns) ... Å eftersom jag normalt gillar att rita kvinnfolk så ... här har jag samlat 4 av de bättre skisserna te lindskiarn (kvinnor). Tänkte bara posta så folk får chans att kommentera.

å ... btw. Jag kommer troligen köra på den 3:e, dvs den med ett spjut.
Bild

Om det fattas tycke, så sätter jag (nån dag) igång å försöker göra en ordentlig kvinna som matchar min tidigare Lindskiarn (man) bild :)
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Lite för "sexiga och kurviga" lindskiarna för min smak. Ser hellre att de är rätt könsneutrala och att enda sättet att se skillnad är på klädseln.
Användarens profilbild
anders
Dalkisk landsprofet
Inlägg: 1677
Blev medlem: 2007-07-20 15:40
Ort: Ashland, OR

Inlägg av anders »

Mikael skrev:Lite för "sexiga och kurviga" lindskiarna för min smak. Ser hellre att de är rätt könsneutrala och att enda sättet att se skillnad är på klädseln.
Instämmer... Androgyna ska de vara, tycker jag. Men snygga bilder i alla fall.
Caddo
Den Lysande Vägen

Discord: clerical_error#3473
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Sexigt!

Inlägg av jadelotuz »

Hehe ... jo lite sexiga kanske. Well ... lite min stil, gillar å rita sexiga tjejer, osexiga är jag inte lika bra eller intresserad av.

Men jag ska tänka på det lite. Dock vill jag gjärna lägga fram två tankar ... dels A ... Det står ingenstans att Lindskiarn är Androgyn (vad jag mins), dock att de vore som Supermänniskor, å framförallt Stridisk ybermench. Så då kan man juh börja diskutera om "mannen" är den ultimata krigsmaskinen ... vilket de troligen är för människor ;) ... men samtidigt, detta är fantasy, fantasy ska vara lite överdrivet, sexigt, fantasi-eggande.

Dels B ... Tycker DoD v3 å vidare faktiskt har en rätt hög sexistisk känsla, iaf om man tittar på stor del av illustrationerna som tex Ackegård gjorde (som för övrigt är min favorit bland Drakar och Demoner illustratörerna) ... å jag gillar det lite smått sexiga å kurviga damerna som finns här å där i DoD grejerna (efter v3 iaf). Med risk att vara "nutida" politiskt inkorrekt i dessa Androgyna moderna svenska tider ... :) .

PS: Androgynt betyder att det är manligt-kvinnligt, svårt att avgöra könet, enkönat. så betyder det att man ska göra "man" versionen mer kvinnlig?
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Mikael
Admin
Inlägg: 5394
Blev medlem: 2007-02-22 19:19

Inlägg av Mikael »

Jag menar snarast att dina tidigare bilder lika väl kan föreställa kvinnor som män och både och, det syns altså inte på dem utanpå utan endast inunder höftskynket. (bilden där de kommer ner från bergen kan den främre vara kvinna och den bakre man.)
ELLER så har de inte två kön utan är bägge könen samtidigt, under sin enda period av brunst och dräktighet så befruktar de sig själva? (bär ungen i 16 månader och när den ploppar ut reser den sig efter ca 10 minuter.)
ELLER så är de bägge könen men under olika perioder i sitt liv. De börjar alla som unga män men övergår i medelåldern till at bli kvinnor som sysslar med barnen och utbildning, inklusive vapenteknik och strategi, där deras erfarenheter som unga bäst kan tas tillvara.
Användarens profilbild
jadelotuz
Ransardisk Gripryttare
Inlägg: 177
Blev medlem: 2008-01-14 16:00
Ort: Ed

Inlägg av jadelotuz »

Mikael skrev:
Jag menar snarast att dina tidigare bilder lika väl kan föreställa kvinnor som män och både och, det syns altså inte på dem utanpå utan endast inunder höftskynket. (bilden där de kommer ner från bergen kan den främre vara kvinna och den bakre man.)
ELLER så har de inte två kön utan är bägge könen samtidigt, under sin enda period av brunst och dräktighet så befruktar de sig själva? (bär ungen i 16 månader och när den ploppar ut reser den sig efter ca 10 minuter.)
ELLER så är de bägge könen men under olika perioder i sitt liv. De börjar alla som unga män men övergår i medelåldern till at bli kvinnor som sysslar med barnen och utbildning, inklusive vapenteknik och strategi, där deras erfarenheter som unga bäst kan tas tillvara.
mm verkar troligt, eller hur man ser det. Om de var tvåkönad, enkönad. Skulle kunna förklara deras låga antal av individer, men endå ... samtidigt måste de vara dräktig längre än så för att förklara bristen av "lindskiarn". Å om man ser dem som Växtbaserad så är det nog troligt att de har ett mer komplicerat förhållande än så? å måste polinera varandra, genom en tredje part, blomor å bin?! fast nu är inte jag så jätte-på på Växtteorin :)

Men jag förespråkar endå Pre-1K tjosan, å då måste jag nog omvärdera könsrollen, troligen ... hmm komplext det här ... ;)

å jo! de är lite androgyna mina bilder :) ... kan nog hålla med om det (mina tidigare altså) ... får nog ta å fundera på detta ett tag. Kommer vilket som att göra version 3 (den med spjutet) för min egna skull, gillade skissen. I övrigt, den första är rätt könsneutral, (visar ingen framtsida som riktigt kan antyda några könsorgan).

Well ska kojsa nu! men jag ska fundera över ämnet (i mina drömmar).
".. de är klokt att vara eftertänksam före ..."
Skriv svar